Meer werkplezier en meer productiviteit: ontdek als accountant de voordelen van een slimme kantoorbeheersoftware

Deze blog verscheen eerder op de website van Exact.

Als je mensen de ruimte geeft om op hun eigen manier te werken, vergroot je het werkplezier en verhoog je de productiviteit. Maar hoe bewaar je het overzicht op wat iedereen doet? Met slimme kantoorbeheersoftware centraliseer je alle taken en zorg je ervoor dat iedereen aan de relevante informatie kan. Jij krijgt overzicht, controle én jouw medewerkers krijgen tools in handen waarmee ze taken op hun eigen manier kunnen uitvoeren. Thom van Velsen, Exact-expert op het gebied van accountancysoftware, beschrijft dit als volgt: 

“Ik gun alle kantoren een omgeving waar iedereen met plezier werkt, toegang heeft tot de juiste informatie en tools, en samenwerkt om de beste resultaten te behalen.”

Weinig overzicht betekent meer fouten

Veel kantoren gebruiken middelen zoals Excel sheets, MS Planner, whiteboards of post-its om hun werk te plannen. Als iedereen verschillende tools gebruikt, wordt het echter al snel chaotisch. Het overzicht ontbreekt, waardoor er meer fouten worden gemaakt. Van dubbel werk tot stroeve communicatie: je hebt maar weinig grip op hoe het eraan toegaat. Wie is waarvoor verantwoordelijk? Loopt alles nog volgens schema? Waar is de informatie van klanten? Bijsturen is moeilijk omdat je niet langer ziet hoe je kantoor er daadwerkelijk voor staat.

“Met duidelijke en bijgewerkte dossiers breng je niet alleen orde op kantoor, maar heb je ook inzicht in wat er speelt bij elke klant.” – Willem Tack, Sales Manager

Enkele cijfers ter verduidelijking

51% van de accountants- en administratiekantoren denkt dat software de organisatie en het beheer van de kantooradministratie kan verbeteren. Dat blijkt uit de Kmo Barometer. Als het om de verbetering van de organisatie en het beheer van het kantoor gaat, verwachten kantoren het meeste van:

  • Centraal beheer van klantinformatie (38%)
  • Een planbord met voortgangsbewaking (33%)
  • Centraal dossier- en documentbeheer (31%)

Centraliseer je planning en documenten

Slimme kantoorbeheersoftware brengt planning, voortgang en documenten samen op dezelfde plek. Die plek biedt niet alleen toegang tot de data die nodig is om te werken, maar zorgt ook dat iedereen centraal bijhoudt welke taak wanneer is afgerond. Bij het uitrollen van zo’n nieuwe beheeromgeving is het belangrijk om je collega’s in het achterhoofd te houden. Thom legt dit verder uit: 

“We hameren vaak op efficiëntie, maar bij die drang naar efficiëntie mag je niet vergeten dat werk ook leuk moet zijn. Een slim ingerichte beheeromgeving geeft mensen een kader waarin ze de ruimte krijgen om taken op hun eigen manier in te vullen. De software biedt overzicht, helpt prioriteiten stellen en maakt het makkelijk om informatie te vinden. Dat maakt het werk niet alleen efficiënter, maar het draagt ook bij aan meer werkplezier.”

Krijg opnieuw overzicht door meer efficiëntie

Centraal plannen, organiseren en monitoren klinkt als een ingrijpende verandering, maar dat hoeft het niet te zijn. Gegevens uit SharePoint, gedeelde planborden of data uit andere apps staan allemaal op één plek. Thom Van Velsen duikt dieper in de materie:

“Zo krijg je meteen een verhelderend overzicht, zie je meteen hoe een kantoor zijn processen organiseert en merk je meteen welke stappen je kunt laten vallen. Slimme software voor kantoorbeheer, zoals die van Exact, geeft jouw medewerkers de mogelijkheid om flexibel te werken, waardoor iedereen effectiever en productiever aan de slag kan. 

Wil je de vele voordelen van Exacts kantoorbeheersoftware ontdekken? Neem dan zeker een kijkje naar hun website via deze link.

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Benut je potentieel: rentabiliteitsrapportages voor accountants

Wat is de rentabiliteit van elke klant binnen jouw accountantskantoor? En hoe efficiënt werken medewerkers? Het antwoord...

Tips voor slimmer taakbeheer in accountantskantoren

Met het groeien van je klantenbestand neemt de complexiteit van taakmanagement binnen je kantoor razendsnel toe. Hoe hou...

Hoe staat het met de digitalisering in Franstalig België? In gesprek met Accountant Cludts uit Wemmel: “Stilstaan is achteruitgaan"

Op een zonovergoten dag had AccountancyVandaag het genoegen om een interview met Anouk Cludts af te nemen over de boeien...

Chatten Belgische juridische professionals binnenkort met AI-tool GenIA-L?

Larcier-Intersentia lanceert eerste AI-oplossing die niet enkel teksten analyseert, maar ook complexere, juridische vrag...

Philippe Tailleur, oprichter van Horus Software, over de kracht van technologie: "We voelden dat AI enorm veel potentieel bood"

Dit bericht werd oorspronkelijk gepubliceerd op de website van Horus. Philippe Tailleur, founding father van Horus Softw...

Vraag van de dag: profiteer jij als accountant al van de vele voordelen van Peppol en e-invoicing?

Deze blog verscheen eerder op de website van Exact. Het is je vast niet ontgaan: de digitalisering binnen de sector van ...

Sumrise wordt partner van AccountancyVandaag

Heuglijk nieuws vanuit eigen kamp: Sumrise wordt partner bij AccountancyVandaag. Sumrise stelt ondernemers in staat om d...

Ontdek hoe nauwkeurig factureren waardevolle bedrijfsinzichten oplevert

Dit artikel verscheen eerder bij AdminPulse. Zorgvuldig factureren is niet alleen netjes naar je klanten toe, maar het b...

Investeren in een digitale samenwerking loont: zo neem je je ondernemers mee in dit verhaal

De oorspronkelijke versie van deze blog verscheen eerder op de website van Exact. Je klanten willen graag inzicht in hun...

Dit was Work Smarter 2024

Een recordeditie van Work Smarter was het. ‘t Kuipke en de Floraliënhal vormden een dag lang het decor voor ontmoetingen...

Sumrise, de allernieuwste invoicing tool van Visma: “We zijn rotsvast overtuigd van onze software en durven de huidige markt te challengen”

Laurent Eeckhout, Managing Director van Sumrise, en Alexander Baeyens, verantwoordelijk voor sales en go-to-market, zijn...

Yuki zet in op toekomst van Peppol e-invoicing met overname Lucy

Dit persbericht werd verstuurd door Yuki en werd herwerkt in De Tijd. Ook op de website van Lucy verscheen er een persbe...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.