12/06/2024

Meer werkplezier en meer productiviteit: ontdek als accountant de voordelen van een slimme kantoorbeheersoftware

Deze blog verscheen eerder op de website van Exact.

Als je mensen de ruimte geeft om op hun eigen manier te werken, vergroot je het werkplezier en verhoog je de productiviteit. Maar hoe bewaar je het overzicht op wat iedereen doet? Met slimme kantoorbeheersoftware centraliseer je alle taken en zorg je ervoor dat iedereen aan de relevante informatie kan. Jij krijgt overzicht, controle én jouw medewerkers krijgen tools in handen waarmee ze taken op hun eigen manier kunnen uitvoeren. Thom van Velsen, Exact-expert op het gebied van accountancysoftware, beschrijft dit als volgt: 

“Ik gun alle kantoren een omgeving waar iedereen met plezier werkt, toegang heeft tot de juiste informatie en tools, en samenwerkt om de beste resultaten te behalen.”

Weinig overzicht betekent meer fouten

Veel kantoren gebruiken middelen zoals Excel sheets, MS Planner, whiteboards of post-its om hun werk te plannen. Als iedereen verschillende tools gebruikt, wordt het echter al snel chaotisch. Het overzicht ontbreekt, waardoor er meer fouten worden gemaakt. Van dubbel werk tot stroeve communicatie: je hebt maar weinig grip op hoe het eraan toegaat. Wie is waarvoor verantwoordelijk? Loopt alles nog volgens schema? Waar is de informatie van klanten? Bijsturen is moeilijk omdat je niet langer ziet hoe je kantoor er daadwerkelijk voor staat.

“Met duidelijke en bijgewerkte dossiers breng je niet alleen orde op kantoor, maar heb je ook inzicht in wat er speelt bij elke klant.” – Willem Tack, Sales Manager

Enkele cijfers ter verduidelijking

51% van de accountants- en administratiekantoren denkt dat software de organisatie en het beheer van de kantooradministratie kan verbeteren. Dat blijkt uit de Kmo Barometer. Als het om de verbetering van de organisatie en het beheer van het kantoor gaat, verwachten kantoren het meeste van:

  • Centraal beheer van klantinformatie (38%)
  • Een planbord met voortgangsbewaking (33%)
  • Centraal dossier- en documentbeheer (31%)

Centraliseer je planning en documenten

Slimme kantoorbeheersoftware brengt planning, voortgang en documenten samen op dezelfde plek. Die plek biedt niet alleen toegang tot de data die nodig is om te werken, maar zorgt ook dat iedereen centraal bijhoudt welke taak wanneer is afgerond. Bij het uitrollen van zo’n nieuwe beheeromgeving is het belangrijk om je collega’s in het achterhoofd te houden. Thom legt dit verder uit: 

“We hameren vaak op efficiëntie, maar bij die drang naar efficiëntie mag je niet vergeten dat werk ook leuk moet zijn. Een slim ingerichte beheeromgeving geeft mensen een kader waarin ze de ruimte krijgen om taken op hun eigen manier in te vullen. De software biedt overzicht, helpt prioriteiten stellen en maakt het makkelijk om informatie te vinden. Dat maakt het werk niet alleen efficiënter, maar het draagt ook bij aan meer werkplezier.”

Krijg opnieuw overzicht door meer efficiëntie

Centraal plannen, organiseren en monitoren klinkt als een ingrijpende verandering, maar dat hoeft het niet te zijn. Gegevens uit SharePoint, gedeelde planborden of data uit andere apps staan allemaal op één plek. Thom Van Velsen duikt dieper in de materie:

“Zo krijg je meteen een verhelderend overzicht, zie je meteen hoe een kantoor zijn processen organiseert en merk je meteen welke stappen je kunt laten vallen. Slimme software voor kantoorbeheer, zoals die van Exact, geeft jouw medewerkers de mogelijkheid om flexibel te werken, waardoor iedereen effectiever en productiever aan de slag kan. 

Wil je de vele voordelen van Exacts kantoorbeheersoftware ontdekken? Neem dan zeker een kijkje naar hun website via deze link.

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Op bezoek bij FACT-IS, winnaar van de Yuki's Customer Intimacy Award 2024

Dit artikel verscheen eerst bij Yuki. In tijden waarin automatisatie en artificiële intelligentie centraal staan, trekt ...

In gesprek met het Franstalige Axellence over de kracht van doorgedreven digitalisering

Dit artikel verscheen eerst bij Yuki. Als kersverse winnaar van Yuki’s Fast Growing Award gingen we uitgebreid in gespre...

Eerste keuze in Peppol-software: waarom je als accountant het voortouw moet nemen - Philippe Kimpe van Lucy

The easy Peppol-platform. Zo noemt Philippe Kimpe z’n geesteskind Lucy, dat onlangs door Yuki werd gekocht. Dat het net ...

In dialoog met Acctive over de toegevoegde waarde van adviesverlening

Dit artikel verscheen eerst bij Yuki. In het bruisende hart van het Antwerpse Nieuw Zuid situeert zich Acctive, een dive...

Silverfin kondigt belangrijke sync-update aan met FID-Manager om automatisering en compliance voor Belgische accountantskantoren te verbeteren

Silverfin, de toonaangevende cloud-first accounting- en compliance-oplossing, heeft een belangrijke update aangekondigd ...

“Digitalisering is voor ons wat beton en cement zijn voor een aannemer” - Gert Engelen over de rol van technologie bij BOOX

“Ik was niet in de wieg gelegd voor wat ik vandaag doe”, lacht Gert Engelen van BOOX. “Ik wil veel doen, zei ik als 18-j...

Lieselot Casier (Howest): “Digitale  tools maken je werk niet per se makkelijker”

Werkplekleren, praktijkgerichte vakken én een rugzak vol veelgebruikte digitale tools: zo bereidt Howest z’n graduaatstu...

De transformerende kracht van belasting- en boekhoudtechnologie voor kmo's

Hoe accountants, belasting- en boekhoudadviseurs kmo-bedrijven kunnen helpen compliance om te zetten in concurrentievoor...

Silverfin breidt verder uit naar Australië en Nieuw-Zeeland, via 10-jaar partnership met MYOB

Silverfin heeft vandaag een exclusief partnerschap van 10 jaar aangekondigd met MYOB, een toonaangevend platform voor be...

Benut je potentieel: rentabiliteitsrapportages voor accountants

Wat is de rentabiliteit van elke klant binnen jouw accountantskantoor? En hoe efficiënt werken medewerkers? Het antwoord...

Tips voor slimmer taakbeheer in accountantskantoren

Met het groeien van je klantenbestand neemt de complexiteit van taakmanagement binnen je kantoor razendsnel toe. Hoe hou...

Hoe staat het met de digitalisering in Franstalig België? In gesprek met Accountant Cludts uit Wemmel: “Stilstaan is achteruitgaan"

Op een zonovergoten dag had AccountancyVandaag het genoegen om een interview met Anouk Cludts af te nemen over de boeien...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.