26/03/2023

Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Maak je kantoor aantrekkelijk voor medewerkers. Acht praktijktips

Het aantrekken en behouden van nieuwe medewerkers blijft voor veel accountantskantoren een pittige uitdaging. Dit vraagt...

Wat verandert er in 2025 voor ondernemers en hun adviseurs?

In 2025 moet je als ondernemer en adviseur rekening houden met tal van nieuwe maatregelen. Deze nieuwigheden kunnen een ...

Securex tilt automatisatie voor accountants naar een hoger niveau

Met nieuwe stappen in digitalisering en automatisering bewijst Securex opnieuw een betrouwbare partner te zijn voor acco...

Zal de BTW-administratie strenger straffen?

Met de nieuwe “btw-ketting” tracht de administratie grip te krijgen op de indiening van btw-aangiftes en de betaling van...

2025: Een jaar vol kansen en uitdagingen

Met een knallend begin verwelkomen we 2025, een jaar dat bol staat van veranderingen en opportuniteiten voor de accounta...

Het Warmste Accountantskantoor: bokkenpootjes bakken voor het goede doel

Wat zeven jaar geleden begon als een bescheiden initiatief, is inmiddels uitgegroeid tot een hartverwarmende traditie wa...

De toekomst van de boekhouding: technologie, data en samenwerking

Tijdens het Forum of the Future Tech’Talk (december 2024) werden technologische ontwikkelingen in de boekhoudsector besp...

De 6 belangrijkste accountancy trends van 2025 samengevat

2024 is geschiedenis en de balans is opgemaakt. Nu richten alle ogen zich op 2025, want er staan weer spannende verander...

1 op de 2 Belgische accountancykantoren kampt met personeelstekort, met grote gevolgen voor werkdruk en omzet 

Personeelstekort is een grote uitdaging voor de Belgische accountancysector, waarbij 60% van de kantoren te maken heeft ...

Aandachtspunten bij de keuze van een VAPZ voor ondernemers

Een vooruitziende zelfstandige ondernemer denkt niet enkel aan de toekomst van zijn bedrijf, maar ook aan zijn persoonli...

75% van de ondernemers moet nog in actie schieten mbt e-invoicing, cruciale rol accountants

Vanaf 1 januari 2026 zijn Belgische btw-plichtige bedrijven verplicht om gestructureerde elektronische facturen te verst...

Accountants en belastingadviseurs luiden de noodklok

Meer dan 1600 accountants en belastingadviseurs namen deel aan de jaarlijkse barometer van het ITAA.  Twee duidelijke tr...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.