Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Hans Diels: “Geopolitiek kan elk bedrijf treffen. Breng als accountant mee de risico’s in kaart.”

Wat hebben Limburgse appelboeren, de microchiponderzoekers van Imec en Barbie gemeen? Allen vallen ze ten prooi aan poli...

Vier kansen voor bedrijven bij verplichte e-facturatie 

Vanaf 2026 zijn bedrijven verplicht om elektronische facturen (e-facturatie) uit te wisselen via het Europese Peppol-pla...

Nieuw: Digitaal ondertekenen van notariële aktes kan vanaf 8 april

Manueel je handtekening op je akte plaatsen en de vele bladzijden ervan paraferen: binnenkort is het niet meer nodig. Ee...

Nic De Ruyver van Accountants Academy over waardegedreven ondernemen: “Ondernemen voor het geld alleen? Dat zegt me niks.”

Een man met een missie. Dat is Nic De Ruyver, sinds een jaar co-CEO van Accountants Academy, dat recent door Visma werd ...

Grote AI-kloof tussen kmo’s en grote ondernemingen

Artificial Intelligence raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven, maar uit onderzoek van Visma blijkt dat er e...

Zo investeert Accountants Academy in de toekomst van de accountancy 

Het online leerplatform Accountants Academy helpt mee om de accountants van morgen klaar te stomen. Studenten en docente...

Recordomzet, sterke klantengroei en geografische expansie voor Visma in 2023

Visma heeft in 2023 een recordomzet van 2,4 miljard euro gerealiseerd, een groei van 16 procent ten opzichte van 2022. D...

Vandelanotte versterkt digitale expertise dankzij overname Ballistix.digital

Vandelanotte kondigt de overname van Ballistix.digital aan. Het digital agency is gespecialiseerd in het bouwen en verbi...

Wie op deze motivatieprincipes inzet, heeft gelukkigere medewerkers én behoudt ze

Hoe je als leidinggevende je medewerkers motiveert? Door in te spelen op hun ABC-behoeftes, zegt Kevin Taelman. “Wanneer...

Slimme factuurverwerker Zenvoices lanceert AI-gestuurde regelherkenning

AI en innovatie zitten in het DNA van Zenvoices. De Bennekomse softwaremaker heeft een expertise als het op het AI gestu...

“Ik raad iedereen aan om te kijken naar efficiëntiewinsten door samenwerking en digitalisering”

Mike Collier zet met Fiskcouncil+ al jaren in op sterk digitaal onderbouwde dienstverlening. In België hebben we volgens...

Europa keurt baanbrekende AI-wetgeving goed

Het Europees Parlement heeft recent de meest uitgebreide wetgeving op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) were...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.