26/03/2023

Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Slot op de deur voor ongewenste digitale bezoekers!

Wie op vakantie vertrekt, checkt vooraf goed of alle ramen en deuren van de woning op slot zijn. Hetzelfde geldt voor ac...

Ondernemers tevreden over hun accountant, maar hulp bij e-invoicing kan beter, blijkt uit Exact-onderzoek

Ondernemers zijn over het algemeen positief over hun accountant, al zijn er uiteraard ook verbeterpunten. Zo krijgt maar...

Onhoudbare werkdruk

De frustratie onder Belgische accountants bereikt een hoogtepunt. Tot een staking zal het niet komen, stelt de KVABB-ver...

Staat jouw e-facturatiesoftware op de lijst van FOD Financiën?

Vanaf 1 januari 2026 wordt het verplicht voor Belgische ondernemingen om gestructureerde elektronische facturen te gebru...

Verplichte elektronische facturatie in 2026: slechts helft van de Belgische kmo’s is op de hoogte

Driekwart van de Belgische ondernemers heeft nog geen informatie van de overheid ontvangen Belgische ondernemers (75%) g...

Auteursrechten en Dexxter

Dexxter breidt zijn focus op auteursrechten uit en werkt hiervoor nauw samen met Creative Shelter, een platform dat gesp...

Een sector volop in beweging: Bart Van Coile (ITAA) hoopvol over instroom nieuw accountancy-talent

Eind september publiceerde AccountancyVandaag een nieuwsartikel over het toenemend aantal studenten voor de opleiding Ac...

België als voorloper in e-invoicing: de sleutelrol van accountants

België is in snel tempo een voorbeeld geworden voor andere landen als het gaat om e-invoicing. In een recente LinkedIn-p...

De voordelen van Instant Payments voor accountants en bedrijven

In de snel veranderende financiële wereld staan Instant Payments (IP) steeds meer in de schijnwerpers. Deze vorm van onm...

Balans in de cijfers én in je hoofd: mentaal welzijn voor accountants

Strikte deadlines, veeleisende klanten en de voortdurende druk om foutloos werk af te leveren. Voor veel accountants is ...

Helft van de Vlaamse jongeren wil eigen zaak starten

Uit een nieuwe enquête van SD Worx blijkt dat bijna 50% van de jongeren in Vlaanderen graag een eigen zaak zou opstarten...

curaVer viert 25 jaar ondernemend denken in Zwitserland

Op 5 oktober 1999 zette curaVer GmbH de eerste stappen als partner voor Zwitserse ondernemers. Hun missie? Bedrijven ond...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.