26/03/2023

Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Accountants en belastingadviseurs luiden de noodklok

Meer dan 1600 accountants en belastingadviseurs namen deel aan de jaarlijkse barometer van het ITAA.  Twee duidelijke tr...

Teamleader neemt boekhoudstart-up voor eenmanszaken Dexxter over

Vanaf vandaag bundelt Dexxter de krachten met Teamleader, een toonaangevend softwarebedrijf in België. Sinds 2012 biedt ...

Exact lanceert Exact Assistant: de AI-tool om ondernemers efficiënter te laten werken

Softwareontwikkelaar Exact lanceert Exact Assistant, een tool aangedreven door artificiële intelligentie (AI), waarmee k...

Koen Luyten (StaBoFi): “Dat kleine ondernemers vaak het deksel op de neus krijgen, dat snap ik niet.”

We spraken af met Koen Luyten, zaakvoerder van het Schotense StaBoFi. Al jaren zet StaBoFi cijfers om in mensentaal en p...

Eerste betrouwbare fiscale AI-tool

Larcier-Intersentia introduceert een AI-tool voor fiscalisten die betrouwbare AI-technologie combineert met een uitgebre...

Tom Vanheck (Tomik Accountancy): “Vroeger was een accountant een geschiedschrijver. Nu kijken we volop naar de toekomst.”

Na een carrière in de zeescheepvaart, zette Tom Vanherck elf jaar geleden zijn eerste stappen in de wereld van accountan...

1 op de 3 Belgische ondernemers klaar voor digitale facturatie: meerderheid ziet nog drempels 

Deze blog verscheen eerder op de website van Exact. Uit onderzoek van Exact, uitgevoerd door het onafhankelijke ond...

Horus Software lanceert post accounting platform Nebra

Nebra verwerkt boekhoudkundige gegevens automatisch in overzichtelijke financiële rapporten. Horus Software, het alles-i...

‘Aha- en oei-momenten’ bij ondernemers: de kracht van gepersonaliseerd advies door accountants

Wie vandaag als accountant het verschil wil maken voor zijn of haar klanten, kijkt verder dan het klassieke cijferwerk o...

"We zijn een kritisch klankbord voor elke klant, zodat hij maximaal kan focussen op zijn kernactiviteiten”

In een ander blogartikel zoomden we in op het belang en de voordelen van gepersonaliseerde diensten die alsmaar meer acc...

Hoe eenvoudig kan personeelsadministratie zijn?

Uit een recent onderzoek van hr-dienstverlener Liantis blijkt dat iets meer dan de helft (52 procent) van de Belgische k...

Aigust lanceert slimme benchmarktool voor accountants en helpt bedrijven strategisch vooruit

Het is zover: aiGust is live! Aigust, het nieuwe fintech-platform dat samen met verschillende prominente accountantskant...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.