26/03/2023

Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

AccountancyVandaag kondigt partnership aan met Bos|s: dé oplossing voor personeelstekort

AccountancyVandaag is verheugd om een nieuw partnership aan te kondigen met Bos|s, een innovatieve speler die accountant...

Bestuurdersvergoedingen: bedrijven verliezen mogelijk hun fiscale voordelen

Uit een analyse van 3.317 bedrijven via het aiGust-platform blijkt dat meer dan de helft niet aan de nieuwe voorwaarden ...

Visma haalt omzet van 2,8 miljard euro in 2024

Visma heeft in 2024 een recordomzet van 2,8 miljard euro behaald, een groei van 17 procent ten opzichte van 2023. De EBI...

StarApps begint met e-facturatietool Cashfeed

De Gentse startupstudio StarApps lanceert een nieuwe startup: Cashfeed. Deze e-facturatietool ontvangt, verwerkt en behe...

"Bij ons is digitalisatie geen fetish. Het moet renderen."

Digitalisering, artificiële intelligentie en technologie: een zegen of een vloek? Geert Hutsebaut, vennoot bij Oostboek,...

Nu al 100% klaar voor 1 januari 2026

Numbercrunchers geeft het goede voorbeeld op het vlak van Peppol. In onze snel veranderende wereld is digitalisering nie...

ITAA lanceert ‘Skip That Shit’ met Amber Broos

Op maandag 24 maart lanceert het ITAA, het Instituut van de belastingadviseurs en de accountants, de campagne ‘Skip That...

ING lanceert Invoice Manager

ING Invoice Manager is een oplossing waarmee zelfstandigen en kmo’s meteen voldoen aan de nieuwe wetgeving. Tegelijk wor...

Securex en Bizantium vereenvoudigen oprichting vennootschap

Securex wil via de samenwerking met Bizantium nog meer tools aanbieden aan startende ondernemers die een eenmanszaak of ...

“Accountants weten niet wat stress met hun lichaam doet”

Magalie Vincke is klinisch psycholoog en medeoprichtster van Accountants in Nood. Die vzw ondersteunt accountants om men...

Billit werft 50 extra medewerkers aan

Om de overgang naar e-facturatie voor duizenden ondernemers vlot te laten verlopen, wil Billit dit jaar – nog voor...

De Digimeter van Imec: hoe speel je als accountant in op digitale trends?

De jaarlijkse Digimeter van Imec geeft een overzicht van de digitale trends in Vlaanderen. AcountancyVandaag geeft aan h...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.