Content marketing voor accountants

In het digitale tijdperk van vandaag is content marketing een steeds belangrijker instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat is content marketing nu eigenlijk? Welke soorten content kunnen relevant zijn voor een accountant? Hoe target ik een accountant met mijn content? Waarom kan het relevant zijn voor accountants om in contact te komen met content?

Beste accountant, wil je de juiste content ontvangen?

Doe je mee met mijn onderzoek?

Hartelijk dank!

Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Content marketing is een heel interessante manier om potentiële klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Het is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

(Content Marketing Institute, 2022)

Een aantal heel populaire vormen van content marketing zijn:

  • Blogs
  • Podcasts
  • E-books
  • Infographics

Ook voor de accountant kan het heel relevant zijn om waardevolle content te delen met de klant. Zo kan het een effectieve manier zijn om vertrouwen op te bouwen, top-of-mind te blijven en zichzelf te positioneren als thought leaders binnen de branche.
Maar kan het ook relevant zijn om als accountant zelf in contact te komen met content? Kortom, ja! Er zijn een aantal redenen waarom het als accountant belangrijk kan zijn om met relevante content te interageren:

  1. Het kan helpen op de hoogte te blijven van trends en nieuws in de branche.
  2. Het helpt het kantoor te positioneren als een vertrouwde adviseur, die veel kennis heeft van wat er speelt in de branche.
  3. Het stimuleert betrokkenheid, waardoor het kantoor top-of-mind blijft bij de klant.

Kortom, content marketing kan een waardevol instrument zijn voor accountants die vertrouwen willen opbouwen en betrokkenheid willen stimuleren bij cliënten. Het in contact komen van informatieve content is voor de accountant van essentieel belang in dit proces.

Om een beter zicht te krijgen in de interesse naar content marketing bij accountants, nodig ik u graag uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het doel van het onderzoek is om na te gaan met welke content accountants interageren. De vragenlijst zal niet langer dan 3’ van uw tijd in beslag nemen en blijft tevens ook volledig anoniem!

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link.

Uw deelname wordt van harte gewaardeerd!
Berre De Vry

Student Marketing AP Hogeschool

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Welke studenten zijn de beste financiële adviseurs? De winnaars van de Bizzgames zijn bekend

Dé manier om aan te tonen dat de accountancysector uitdagend én creatief is, terwijl je op zoek gaat naar de beste, toek...

Sterke klantengroei voor Visma in Q1

150.000 nieuwe klanten, acht overnames en een record ARR van 2,4 miljard euro Visma behaalde in het eerste kwartaal van ...

De ESG-checklist van Wolters Kluwer onder de loep genomen: drie key takeaways

ESG-advies hier, ESG-advies daar, ESG-advies overal: als accountant kan je er niet langer omheen. ‘Environmental’, ‘Soci...

28% meer belastingcontroles op 2 jaar tijd: verzekering fiscale rechtsbijstand wordt almaar interessanter

In een paar jaar tijd is het aantal belastingcontroles fors toegenomen. De kosten van zo’n controle kunnen serieus oplop...

Koen De Staercke nieuwe CEO van VGD

VGD meldt dat binnenkort Marc Christiaens de CEO-fakkel overdraagt aan Koen De Staercke. Koen brengt een schat aan kenni...

Hoe haal je als accountantskantoor alles uit Silverfin?

Het succes van de klant. Daar zet het vijftienkoppige team van regional manager customer success Laurence de Klerk Wolte...

Hans Diels: “Geopolitiek kan elk bedrijf treffen. Breng als accountant mee de risico’s in kaart.”

Wat hebben Limburgse appelboeren, de microchiponderzoekers van Imec en Barbie gemeen? Allen vallen ze ten prooi aan poli...

Vier kansen voor bedrijven bij verplichte e-facturatie 

Vanaf 2026 zijn bedrijven verplicht om elektronische facturen (e-facturatie) uit te wisselen via het Europese Peppol-pla...

Nieuw: Digitaal ondertekenen van notariële aktes kan vanaf 8 april

Manueel je handtekening op je akte plaatsen en de vele bladzijden ervan paraferen: binnenkort is het niet meer nodig. Ee...

Nic De Ruyver van Accountants Academy over waardegedreven ondernemen: “Ondernemen voor het geld alleen? Dat zegt me niks.”

Een man met een missie. Dat is Nic De Ruyver, sinds een jaar co-CEO van Accountants Academy, dat recent door Visma werd ...

Grote AI-kloof tussen kmo’s en grote ondernemingen

Artificial Intelligence raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven, maar uit onderzoek van Visma blijkt dat er e...

Zo investeert Accountants Academy in de toekomst van de accountancy 

Het online leerplatform Accountants Academy helpt mee om de accountants van morgen klaar te stomen. Studenten en docente...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.