In een wereld waar klantentevredenheid koning is, begrijpen we allemaal het belang van klantervaringen. Als accountantskantoor kan de tevredenheid van onze klanten het verschil maken tussen de reguliere compliance-diensten en een langdurige, waardevolle relatie die maximale toegevoegde waarde levert voor onderneming en ondernemer. Echter, hoe weten we zeker dat we voldoen aan de verwachtingen van onze klanten? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we continu verbeteren en innoveren op basis van hun behoeften en feedback? Het antwoord ligt in het systematisch meten van klantenfeedback.
Bij CodaBox weten ze erg graag wat hun klanten echt van hun diensten vinden. Je leest en hoort het hieronder. Tom Blight, Senior Content Marketing Specialist, aan het woord.
NPS-score toont CodaBox’s groeiende populariteit onder accountants
Elk jaar neemt CodaBox de tijd voor een gedetailleerd tevredenheidsonderzoek. Zo vragen ze meer dan 4.500 accountants om in alle eerlijkheid een reeks vragen te beantwoorden. Zo begrijpt CodaBox beter wat hun gebruikers leuk vinden en waar ze een grotere inspanning moeten leveren.
De diensten van CodaBox worden erg gewaardeerd door accountants.
99% van de respondenten vindt dat de diensten hun leven als accountant vereenvoudigen. Het belangrijkste voordeel dat gebruikers noemen, is de tijd die ze besparen (89%).
De Net Promoter Score (NPS) van CodaBox is dan ook indrukwekkend. Vorig jaar behaalden ze een score van +57, en dit jaar hebben ze het zelfs nog beter gedaan met een score van +59.
Dit wordt als een uitstekend resultaat beschouwd, gezien het feit dat het gemiddelde NPS van B2B-softwarebedrijven +30 is.
Het volledige rapport kan je vrij inkijken op de CodaBox-website.
De Net Promotor Score meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100. Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd. Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch, en boven de 60 is het tijd voor een feestje.
Hoe ClearFacts de tevredenheid van Belgische accountants overtreft
ClearFacts neemt ook ieder jaar de tijd om naar haar gebruikers te luisteren. Dit jaar gaven de gebruikers ClearFacts een ongelooflijke Net Promotor Score van 60, wat twee punten hoger is dan vorig jaar.
Dit zijn de 3 hoogtepunten die ons opvielen:
- 100% van de ClearFacts-klanten is tevreden over de supportafdeling, begeleiding, opleiding en documentatie.
- 75% van de accountants werkt efficiënter dankzij het platform.
- Het overgrote deel van de gebruikers prijst de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de niet-aflatende inspanningen om het verder te laten evolueren.
Op de ClearFacts-website kan je het volledige rapport raadplegen.