05/06/2023

Hoe CodaBox en ClearFacts klantentevredenheid meten en wat ervan leren voor je kantoor

In een wereld waar klantentevredenheid koning is, begrijpen we allemaal het belang van klantervaringen. Als accountantskantoor kan de tevredenheid van onze klanten het verschil maken tussen de reguliere compliance-diensten en een langdurige, waardevolle relatie die maximale toegevoegde waarde levert voor onderneming en ondernemer. Echter, hoe weten we zeker dat we voldoen aan de verwachtingen van onze klanten? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we continu verbeteren en innoveren op basis van hun behoeften en feedback? Het antwoord ligt in het systematisch meten van klantenfeedback.

Bij CodaBox weten ze erg graag wat hun klanten echt van hun diensten vinden. Je leest en hoort het hieronder. Tom Blight, Senior Content Marketing Specialist, aan het woord.

NPS-score toont CodaBox’s groeiende populariteit onder accountants

Elk jaar neemt CodaBox de tijd voor een gedetailleerd tevredenheidsonderzoek. Zo vragen ze meer dan 4.500 accountants om in alle eerlijkheid een reeks vragen te beantwoorden. Zo begrijpt CodaBox beter wat hun gebruikers leuk vinden en waar ze een grotere inspanning moeten leveren.

De diensten van CodaBox worden erg gewaardeerd door accountants

99% van de respondenten vindt dat de diensten hun leven als accountant vereenvoudigen. Het belangrijkste voordeel dat gebruikers noemen, is de tijd die ze besparen (89%).

De Net Promoter Score (NPS) van CodaBox is dan ook indrukwekkend. Vorig jaar behaalden ze een score van +57, en dit jaar hebben ze het zelfs nog beter gedaan met een score van +59. 

Dit wordt als een uitstekend resultaat beschouwd, gezien het feit dat het gemiddelde NPS van B2B-softwarebedrijven +30 is.

Het volledige rapport kan je vrij inkijken op de CodaBox-website.

De Net Promotor Score meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100. Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd. Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch, en boven de 60 is het tijd voor een feestje.

Hoe ClearFacts de tevredenheid van Belgische accountants overtreft

ClearFacts neemt ook ieder jaar de tijd om naar haar gebruikers te luisteren. Dit jaar gaven de gebruikers ClearFacts een ongelooflijke Net Promotor Score van 60, wat twee punten hoger is dan vorig jaar.

Dit zijn de 3 hoogtepunten die ons opvielen:

  • 100% van de ClearFacts-klanten is tevreden over de supportafdeling, begeleiding, opleiding en documentatie.
  • 75% van de accountants werkt efficiënter dankzij het platform.
  • Het overgrote deel van de gebruikers prijst de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de niet-aflatende inspanningen om het verder te laten evolueren.

Op de ClearFacts-website kan je het volledige rapport raadplegen.

Lees verder op de site van Codabox en ClearFacts

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Een bonus in aandelenopties: een waterdicht contract tussen bestuurder en vennootschap

Via de oplossing Proboss-VIP kunnen bestuurders-aandeelhouders van Belgische vennootschappen hun vergoeding optimalisere...

Vandelanotte bundelt krachten met Crowe Spark 

Crowe Spark telt zo’n 70 werknemers en heeft vestigingen in Antwerpen, Brussel, Mechelen en Bornem. Zo versterkt het de ...

Team M.E.P. Partners van Universiteit Gent wint de Bizzgames 2025

Emma De Keersmaecker, Pauline Devolder en Matthias Landrieu, studenten Economie van de Universiteit Gent – hebben ...

"E-invoicing wordt zoals water uit de kraan: we gaan niet meer anders kennen”

Digitalisering is geen toekomstmuziek meer. Het is de realiteit van morgen. Toch ligt een groot deel van de Belgische km...

5 accountancy trends voor 2025

De accountancysector staat in 2025 voor een belangrijke transformatie. Nieuwe technologieën zoals Generatieve AI, de ver...

PKF Bofidi haalt eerste B Corp certificaat in de sector

In maart 2025 werd PKF Bofidi als eerste Belgische accountants- en advieskantoor officieel B Corp-gecertificeerd. Een pr...

2.000 euro aanbrengpremie voor een succesvolle aanwerving

SBB Accountants & Adviseurs schakelt een versnelling hoger als het op aanwerving van nieuwe medewerkers aankomt. Van...

Legale ondernemingsstructuren voor criminele doeleinden

Economisch onderzoek biedt nieuw inzicht in het systematisch misbruik van legale economische structuren voor criminele d...

Acerta, Lucy, Teamleader en Dexxter slaan de handen in elkaar

Samen werken ze aan een vlotte e-invoicing voor zelfstandigen en KMO’s met een brede waaier aan mogelijkheden voor zelfs...

Liantis en NumNum bundelen krachten rond eenvoudige e-facturatie 

Dankzij deze samenwerking krijgen Liantis-klanten toegang tot een gebruiksvriendelijke en snelle facturatietool die perf...

Unifiedpost sluit partnership met Traxio

Voor Unifiedpost past deze nieuwe samenwerking in een reeks van partnerships met onder andere Assuralia, ITAA, Embuild e...

Visma investeert in Accountable

Visma heeft geïnvesteerd in het Belgische Accountable dat slimme boekhoudkundige en fiscale oplossingen voor zelfstandig...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.

Magazine

Ontvang jij net als 2.400 accountants ons gratis vakmagazine al?

Twee keer per jaar in je brievenbus, boordevol interviews, nieuws, tips en ervaringen van collega’s.