05/06/2023

Hoe CodaBox en ClearFacts klantentevredenheid meten en wat ervan leren voor je kantoor

In een wereld waar klantentevredenheid koning is, begrijpen we allemaal het belang van klantervaringen. Als accountantskantoor kan de tevredenheid van onze klanten het verschil maken tussen de reguliere compliance-diensten en een langdurige, waardevolle relatie die maximale toegevoegde waarde levert voor onderneming en ondernemer. Echter, hoe weten we zeker dat we voldoen aan de verwachtingen van onze klanten? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we continu verbeteren en innoveren op basis van hun behoeften en feedback? Het antwoord ligt in het systematisch meten van klantenfeedback.

Bij CodaBox weten ze erg graag wat hun klanten echt van hun diensten vinden. Je leest en hoort het hieronder. Tom Blight, Senior Content Marketing Specialist, aan het woord.

NPS-score toont CodaBox’s groeiende populariteit onder accountants

Elk jaar neemt CodaBox de tijd voor een gedetailleerd tevredenheidsonderzoek. Zo vragen ze meer dan 4.500 accountants om in alle eerlijkheid een reeks vragen te beantwoorden. Zo begrijpt CodaBox beter wat hun gebruikers leuk vinden en waar ze een grotere inspanning moeten leveren.

De diensten van CodaBox worden erg gewaardeerd door accountants

99% van de respondenten vindt dat de diensten hun leven als accountant vereenvoudigen. Het belangrijkste voordeel dat gebruikers noemen, is de tijd die ze besparen (89%).

De Net Promoter Score (NPS) van CodaBox is dan ook indrukwekkend. Vorig jaar behaalden ze een score van +57, en dit jaar hebben ze het zelfs nog beter gedaan met een score van +59. 

Dit wordt als een uitstekend resultaat beschouwd, gezien het feit dat het gemiddelde NPS van B2B-softwarebedrijven +30 is.

Het volledige rapport kan je vrij inkijken op de CodaBox-website.

De Net Promotor Score meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100. Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd. Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch, en boven de 60 is het tijd voor een feestje.

Hoe ClearFacts de tevredenheid van Belgische accountants overtreft

ClearFacts neemt ook ieder jaar de tijd om naar haar gebruikers te luisteren. Dit jaar gaven de gebruikers ClearFacts een ongelooflijke Net Promotor Score van 60, wat twee punten hoger is dan vorig jaar.

Dit zijn de 3 hoogtepunten die ons opvielen:

  • 100% van de ClearFacts-klanten is tevreden over de supportafdeling, begeleiding, opleiding en documentatie.
  • 75% van de accountants werkt efficiënter dankzij het platform.
  • Het overgrote deel van de gebruikers prijst de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de niet-aflatende inspanningen om het verder te laten evolueren.

Op de ClearFacts-website kan je het volledige rapport raadplegen.

Lees verder op de site van Codabox en ClearFacts

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Accountants en belastingadviseurs luiden de noodklok

Meer dan 1600 accountants en belastingadviseurs namen deel aan de jaarlijkse barometer van het ITAA.  Twee duidelijke tr...

Teamleader neemt boekhoudstart-up voor eenmanszaken Dexxter over

Vanaf vandaag bundelt Dexxter de krachten met Teamleader, een toonaangevend softwarebedrijf in België. Sinds 2012 biedt ...

Exact lanceert Exact Assistant: de AI-tool om ondernemers efficiënter te laten werken

Softwareontwikkelaar Exact lanceert Exact Assistant, een tool aangedreven door artificiële intelligentie (AI), waarmee k...

Koen Luyten (StaBoFi): “Dat kleine ondernemers vaak het deksel op de neus krijgen, dat snap ik niet.”

We spraken af met Koen Luyten, zaakvoerder van het Schotense StaBoFi. Al jaren zet StaBoFi cijfers om in mensentaal en p...

Eerste betrouwbare fiscale AI-tool

Larcier-Intersentia introduceert een AI-tool voor fiscalisten die betrouwbare AI-technologie combineert met een uitgebre...

Tom Vanheck (Tomik Accountancy): “Vroeger was een accountant een geschiedschrijver. Nu kijken we volop naar de toekomst.”

Na een carrière in de zeescheepvaart, zette Tom Vanherck elf jaar geleden zijn eerste stappen in de wereld van accountan...

1 op de 3 Belgische ondernemers klaar voor digitale facturatie: meerderheid ziet nog drempels 

Deze blog verscheen eerder op de website van Exact. Uit onderzoek van Exact, uitgevoerd door het onafhankelijke ond...

Horus Software lanceert post accounting platform Nebra

Nebra verwerkt boekhoudkundige gegevens automatisch in overzichtelijke financiële rapporten. Horus Software, het alles-i...

‘Aha- en oei-momenten’ bij ondernemers: de kracht van gepersonaliseerd advies door accountants

Wie vandaag als accountant het verschil wil maken voor zijn of haar klanten, kijkt verder dan het klassieke cijferwerk o...

"We zijn een kritisch klankbord voor elke klant, zodat hij maximaal kan focussen op zijn kernactiviteiten”

In een ander blogartikel zoomden we in op het belang en de voordelen van gepersonaliseerde diensten die alsmaar meer acc...

Hoe eenvoudig kan personeelsadministratie zijn?

Uit een recent onderzoek van hr-dienstverlener Liantis blijkt dat iets meer dan de helft (52 procent) van de Belgische k...

Aigust lanceert slimme benchmarktool voor accountants en helpt bedrijven strategisch vooruit

Het is zover: aiGust is live! Aigust, het nieuwe fintech-platform dat samen met verschillende prominente accountantskant...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.