Hoe CodaBox en ClearFacts klantentevredenheid meten en wat ervan leren voor je kantoor

In een wereld waar klantentevredenheid koning is, begrijpen we allemaal het belang van klantervaringen. Als accountantskantoor kan de tevredenheid van onze klanten het verschil maken tussen de reguliere compliance-diensten en een langdurige, waardevolle relatie die maximale toegevoegde waarde levert voor onderneming en ondernemer. Echter, hoe weten we zeker dat we voldoen aan de verwachtingen van onze klanten? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we continu verbeteren en innoveren op basis van hun behoeften en feedback? Het antwoord ligt in het systematisch meten van klantenfeedback.

Bij CodaBox weten ze erg graag wat hun klanten echt van hun diensten vinden. Je leest en hoort het hieronder. Tom Blight, Senior Content Marketing Specialist, aan het woord.

NPS-score toont CodaBox’s groeiende populariteit onder accountants

Elk jaar neemt CodaBox de tijd voor een gedetailleerd tevredenheidsonderzoek. Zo vragen ze meer dan 4.500 accountants om in alle eerlijkheid een reeks vragen te beantwoorden. Zo begrijpt CodaBox beter wat hun gebruikers leuk vinden en waar ze een grotere inspanning moeten leveren.

De diensten van CodaBox worden erg gewaardeerd door accountants

99% van de respondenten vindt dat de diensten hun leven als accountant vereenvoudigen. Het belangrijkste voordeel dat gebruikers noemen, is de tijd die ze besparen (89%).

De Net Promoter Score (NPS) van CodaBox is dan ook indrukwekkend. Vorig jaar behaalden ze een score van +57, en dit jaar hebben ze het zelfs nog beter gedaan met een score van +59. 

Dit wordt als een uitstekend resultaat beschouwd, gezien het feit dat het gemiddelde NPS van B2B-softwarebedrijven +30 is.

Het volledige rapport kan je vrij inkijken op de CodaBox-website.

De Net Promotor Score meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100. Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd. Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch, en boven de 60 is het tijd voor een feestje.

Hoe ClearFacts de tevredenheid van Belgische accountants overtreft

ClearFacts neemt ook ieder jaar de tijd om naar haar gebruikers te luisteren. Dit jaar gaven de gebruikers ClearFacts een ongelooflijke Net Promotor Score van 60, wat twee punten hoger is dan vorig jaar.

Dit zijn de 3 hoogtepunten die ons opvielen:

  • 100% van de ClearFacts-klanten is tevreden over de supportafdeling, begeleiding, opleiding en documentatie.
  • 75% van de accountants werkt efficiënter dankzij het platform.
  • Het overgrote deel van de gebruikers prijst de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de niet-aflatende inspanningen om het verder te laten evolueren.

Op de ClearFacts-website kan je het volledige rapport raadplegen.

Lees verder op de site van Codabox en ClearFacts

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Meer dan een kwart kmo’s loopt jaarlijks minimaal 20.000 euro mis door oninbare facturen  

Belgische ondernemers hebben nog altijd te maken met facturen die te laat of nooit betaald worden, waardoor zij jaarlijk...

Bizzcontrol versterkt Accountants met AI

AI is alomtegenwoordig en transformeert onze manier van werken, net zoals het internet dat deed. Deze revolutionaire tec...

Het wordt tijd om druk op de accountants te verlichten

Het aantal studenten dat afstudeerde in de richting ‘accountancy administration’1 is afgelopen jaar gestegen. Ondanks de...

Visma realiseert 2,5 miljard euro in ARR na solide Q2

Positief momentum houdt aan dankzij marktuitbreiding en winstgevende groei Visma behaalde in het tweede kwartaal van 202...

RFN viert 40 jaar aanwezigheid in Frankrijk en kondigt de opening aan van een derde site

RFN, de vertrouwde gids voor Belgische en Europese bedrijven en particulieren in Frankrijk, viert een mijlpaal van 40 ja...

België heeft deadline CSRD niet gehaald

België heeft de deadline voor de nieuwe Europese regelgeving voor groene rapportage door bedrijven niet gehaald. De wetg...

SBB Accountants & Adviseurs lanceert Ameleo

Met een nieuwe naam en huisstijl voor het vroegere ‘Transitie-Partners’ wil SBB Accountants & Adviseurs het aanbod r...

Patrick Boone nieuwe Chairman PwC België

In het kader van de geplande leiderschapswissel bij PwC België, gevestigd in Diegem, is Patrick Boone aangesteld als de ...

OECCBB daagt ITAA voor de rechter

Persbericht Reactie ITAA onderaan. Na meerdere pogingen tot verzoening, onbeantwoorde brieven en geannuleerde ontmoeting...

Postgraduaten aan Fiscale Hogeschool zullen sneller tot de titel “gecertificeerd belastingadviseur” leiden

Vanaf het academiejaar 2024 zullen de postgraduaten Fiscale Wetenschappen en Fiscaal Recht & Fiscale Praktijk snelle...

Particulieren kunnen voortaan elkaars belastingaangifte invullen

Wie nu al hulp krijgt van een naaste om veelvoorkomende fiscale handelingen in zijn plaats uit te voeren of dat in de to...

Chatten Belgische juridische professionals binnenkort met AI-tool GenIA-L?

Larcier-Intersentia lanceert eerste AI-oplossing die niet enkel teksten analyseert, maar ook complexere, juridische vrag...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.