23/08/2021

Zijn mijn klanten goede ambassadeurs?

Als je het zo formuleert, is dit wellicht een rare vraag. We deden echter recent een onderzoek onder administratie- en accountantskantoren waaruit blijkt dat bijna 90% van de kleinere kantoren voor de groei vertrouwt op verwijzingen van bestaande klanten. Mond-tot-mond reclame zeg maar.

Maar hoe zorg dat die mond-tot-mondreclame effectief is? Ik ken bijvoorbeeld maar weinig kantoren die bijvoorbeeld actief sturen op de Net Promotor Score (NPS). Een hoge NPS is in theorie een indicatie dat klanten hun relaties ook naar jouw kantoor doorverwijzen.

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Beleggen in onzekere tijden: flexibiliteit is de sleutel

Sinds de verrassende aankondiging van nieuwe importtarieven door president Donald Trump op 2 april 2025, ironisch genoeg...

Welke beweging moet je volgen om succesvol te veranderen?

Heb jij een voorkeur voor een duidelijke planning, met goed projectmanagement, duidelijke mijlpalen en vooral: een strak...

Wat is advies? 

Vraag aan tien accountants wat advies is, en je krijgt tien verschillende antwoorden. Nochtans is ‘advies’ b...

Verandering omarmen: wat succesvolle teams anders doen

In een wereld die constant in beweging is, onderscheiden bepaalde teams zich door hun vermogen om verandering niet allee...

Weerstand ombuigen: zo maak je van veranderingen een succes

Verandering is een constante factor in de accountancy. Nieuwe wetgeving, digitalisering, de zoektocht naar talent: het z...

De passie-paradox in de inkomstenbelasting

Wat collectioneurs, fashionista’s, kunstliefhebbers, verzamelaars en andere culturele fanatici met elkaar gemeen hebben,...

Onvoorspelbare Trump helpt Europese aandelen een handje

Sinds het tweede aantreden van de Amerikaanse president Donald Trump leeft de belegger in onzekere tijden. De escalatie ...

Hangmatbeslissingen, of snelle beslissingen?

Stel je voor: je zit achter je bureau, omringd door werkdruk en personeelstekort, en een potentiële klant belt. Neem je ...

Mensen in hokjes 

“Wij willen onze mensen niet in hokjes plaatsen.” Dat was het antwoord dat ik kreeg toen ik vroeg waarom er ...

Verandering of innovatie, wat is het verschil? 

Of je nu warm loopt of niet voor verandering, in deze tijden zal elke accountant toch een aantal veranderrondes voorgesc...

Duurzaamheidsrapportering: van verplichting naar meerwaarde voor je klanten

Nu de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) is omgezet in nationale wetgeving, weten we eindelijk waar we ...

Voorzichtig optimisme is op zijn plaats aan de start van 2025

Nu een succesvol 2024 officieel achter de rug is, is het uitkijken naar de verschillende thema’s die het komende jaar de...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.