De aangifteperiode van de personenbelasting komt tot groot jolijt van menig accountant weer dichterbij. Hoewel de voorbereiding van de PB-aangifte een eerder geïsoleerde dienstverlening uitmaakt, vormt zij voor de klant vaak een accurate weerspiegeling van de manier van werken van de accountant. Vragenlijsten die worden gehanteerd, de structuur en transparantie die wordt geboden tijdens het proces, stiptheid en respect voor deadlines, … Het zijn slechts enkele factoren die de klant een hint kunnen geven over de kwaliteit van de accountant. Als accountant vermijdt u dan ook best de volgende valkuilen!
1. Reeds gekende gegevens niet gebruiken
2. Onpersoonlijke informatieverzameling
3. Onjuiste of onvolledige gegevens
4. Gebrek aan opvolging
Zo, hopelijk kunnen deze tips helpen bij een vruchtbare aangifteperiode binnenkort! Maar hoe scoort uw kantoor op bovenstaande punten? Een bank vooruit, of toch nog wat werk aan de winkel? Bij Accounton tillen we uw personenbelasting workflow graag naar het volgende niveau!
Ontdek de Personenbelasting Assistent via www.accounton.io.