Met een nieuwe naam en huisstijl voor het vroegere ‘Transitie-Partners’ wil SBB Accountants & Adviseurs het aanbod rond strategie-, organisatie- en cultuurontwikkeling in Vlaanderen op de kaart zetten.
“Het moet niet altijd over de cijfers gaan”
Toen SBB in 2022 Transitie-Partners overnam, stond het al in de sterren geschreven dat ze veel voor elkaar zouden betekenen. Vandaag neemt Transitie-Partners de sprong voorwaarts, met een naamsverandering naar “Ameleo”, een nieuwe branding en ambitieuze toekomstplannen.
Raf Dom, CEO van SBB: “De tijd dat een ondernemer bij zijn accountant aanklopte, enkel voor de cijfers, is al lang voorbij. De accountant is hoe langer hoe meer de vertrouwenspersoon bij wie de ondernemer terechtkan voor alle vragen die te maken hebben met het leven van zijn onderneming. Ook krijgen we meer vragen naar de kwalitatieve verbetering van de onderneming. Dankzij de inhoudelijke aanpak van Ameleo, kunnen we onze SBB-klanten een extra service aanbieden.”
Ameleo zet ondernemingen in beweging, van dichtbij en van binnenuit. “We leren onze klanten grondig kennen”, zegt Erwin Driesen, transitiecoach en bestuurder van Ameleo. “Samen met de klant bekijken we wat beter kan in de organisatie. Dan stropen we onze mouwen op en gaan mee het veld in. Daarin verschillen we van de meeste consultants.”
3 hubs in Vlaanderen
De ambitie is dat Ameleo – powered by SBB – de voorkeurspartij in Vlaanderen wordt voor de familiale KMO voor strategie-, organisatie- en cultuurontwikkeling of gewoon als klankbord.