28/10/2021

OP DEZE MANIER KOM JE TOT NIEUWE WAARDE PROPOSITIES VOOR JOUW ACCOUNTANTSKANTOOR

Een waarde propositie is een beschrijving van jouw diensten uitgedrukt in waardevolle en onderscheidende elementen ten behoeve van klanten. Wanneer je extra waarde biedt en je je daarmee onderscheidt, dan zijn klanten bereid ervoor te betalen. Er zijn bijvoorbeeld twee elementen in jouw diensten die extra waarde toevoegen:

  • De waarde propositie zorgt voor een omzet en of toegevoegde waarde verhoging. Een voorbeeld hiervan is een adviserende accountant die zijn klanten helpt bij het inzichtelijk maken van winstgevende diensten, producten, klanten e.d. en met verlieslatende diensten, producten en klanten, zodat een ondernemer bewust keuzes kan maken en daarmee een beter resultaat kan realiseren.
  • De waarde propositie zorgt voor een kosten verlaging. Een voorbeeld hiervan is het efficiënter en effectiever inrichten van de administratie, waardoor deze minder tijd en geld kost. Maar bijvoorbeeld ook door bewustwording te creëren bij ondernemers t.a.v. bepaalde (verhoogde) kostenposten, zodat de ondernemer bewust aan kostenbesparing kan gaan werken.
Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Wat is advies? 

Vraag aan tien accountants wat advies is, en je krijgt tien verschillende antwoorden. Nochtans is ‘advies’ b...

Verandering omarmen: wat succesvolle teams anders doen

In een wereld die constant in beweging is, onderscheiden bepaalde teams zich door hun vermogen om verandering niet allee...

Weerstand ombuigen: zo maak je van veranderingen een succes

Verandering is een constante factor in de accountancy. Nieuwe wetgeving, digitalisering, de zoektocht naar talent: het z...

De passie-paradox in de inkomstenbelasting

Wat collectioneurs, fashionista’s, kunstliefhebbers, verzamelaars en andere culturele fanatici met elkaar gemeen hebben,...

Onvoorspelbare Trump helpt Europese aandelen een handje

Sinds het tweede aantreden van de Amerikaanse president Donald Trump leeft de belegger in onzekere tijden. De escalatie ...

Hangmatbeslissingen, of snelle beslissingen?

Stel je voor: je zit achter je bureau, omringd door werkdruk en personeelstekort, en een potentiële klant belt. Neem je ...

Mensen in hokjes 

“Wij willen onze mensen niet in hokjes plaatsen.” Dat was het antwoord dat ik kreeg toen ik vroeg waarom er ...

Verandering of innovatie, wat is het verschil? 

Of je nu warm loopt of niet voor verandering, in deze tijden zal elke accountant toch een aantal veranderrondes voorgesc...

Duurzaamheidsrapportering: van verplichting naar meerwaarde voor je klanten

Nu de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) is omgezet in nationale wetgeving, weten we eindelijk waar we ...

Voorzichtig optimisme is op zijn plaats aan de start van 2025

Nu een succesvol 2024 officieel achter de rug is, is het uitkijken naar de verschillende thema’s die het komende jaar de...

Regeerakkoord? Laat ons de rust en sereniteit bewaren

Eindelijk is er een nieuwe regering. En zoals velen was ook ik benieuwd welke fiscale regels uiteindelijk in het regeera...

(On)productief

Woorden creëren onze werkelijkheid. De woorden van een leider bepalen de cultuur binnen een organisatie. Net zoals de wo...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.

Magazine

Ontvang jij net als 2.400 accountants ons gratis vakmagazine al?

Twee keer per jaar in je brievenbus, boordevol interviews, nieuws, tips en ervaringen van collega’s.