Heuglijk nieuws vanuit eigen kamp: AccountancyVandaag krijgt een Franstalige evenknie! Vanaf heden betreedt AccountancyVandaag immers de Brusselse en Waalse markt – en dat onder de naam ComptaPerspectives. Met eenzelfde branding, visie en honger om actueel nieuws en waardevolle informatie te verspreiden, worden we op die manier relevanter voor nog meer accountants. Een mooi groeiverhaal, dat we heel graag met jou delen!
Hetzelfde idee, een andere uitwerking
De opvallende lezer merkt meteen de duidelijke parallellen tussen AccountancyVandaag en ComptaPerspectives. De opbouw van beide websites, de positionering van beide merken en de visualisatie van beide logo’s tonen een opvallende eensgezindheid. Dit dient echter wel genuanceerd te worden, aldus Koen De Herdt, partner bij AccountancyVandaag:
“Het spreekt voor zich dat we de Vlaamse naam, AccountancyVandaag, hebben ingeruild voor een Franse variant. Dit is echter zéker niet het enige verschilpunt. ComptaPerspectives is geen klakkeloze kopie van wat we al hebben, al zullen bepaalde thema’s gelijk lopen. We richten ons dus echt specifiek op de Franstalige markt, inclusief regiospecifieke onderwerpen, trends, nieuwtjes en hete hangijzers. Om die reden kozen we bewust voor voldoende afscheiding, met een eigen website, nieuwsbrief, magazine en reeks webinars.”
De visie achter de uitbreiding
Onze partners weten al langer dat het goed gaat met de groei qua volgers- en lezersaantallen van AccountancyVandaag. En als je dit koppelt aan een Brusselse en Waalse markt die steeds meer geneigd is om te moderniseren en vragende partij is voor representatie en relevant nieuws, dan heb je een mooi verhaal om te brengen. Thomas Leeters, partner bij AccountancyVandaag, benadrukt dit:
“We merken aan alles dat we met AccountancyVandaag steeds meer impact maken. Zowel onze kwalitatieve steekproeven als onze kwantitatieve data tonen een mooi parcours, dat bevestigt wat we al dachten: accountancy heeft nood aan kennisdeling, modernisering en positieve verhalen. Daarnaast hebben we ondertussen heel wat partners die nationaal, in beide landsdelen, actief zijn. Het spreekt voor zich dat zij óók heel tevreden zijn met ComptaPerspectives.”
Een nieuwe regio, bijkomende gezichten
“Om deze groei in het zuiden van ons land volledig te kunnen bestendigen, was er nood aan een dedicated person, die niet alleen heel wat connecties heeft in Brussel, Wallonië of daarbuiten, maar zich ook perfect kan inleven in verschillende doelgroepen. Zo kwamen we oa uit bij Divin, die écht van alle markten thuis is”, vertelt Koen De Herdt. “We zijn Divin momenteel volledig aan het onderdompelen in ons verhaal, onze visie en onze missie, dus dat belooft!”
Thomas Leeters gaat hier graag op in: “Net als in Vlaanderen zullen we ook een Franstalig team uitbouwen dat zal instaan voor onze Franstalige nieuwsartikelen, diepte-interviews, webinars en evenementen. We willen de tijd nemen om hen volledig mee te nemen in onze branding, zodat we daarna zo snel mogelijk onze stempel nóg meer kunnen drukken – en dat voor gans België!”
We willen onze partners bedanken om mee te stappen in het ComptaPerspectives-verhaal. Je merkt het meteen er komen mooie dingen aan, dus…
Volg de LinkedIn van ComptaPerspective om ook op de hoogte te blijven van Brusselse en Waalse topics.