Verras je klant met inzicht, overzicht en een moeiteloze manier van samenwerken

Dat je als accountant je zaken op orde hebt qua financiële expertise staat voor een klant buiten kijf. Waarmee kan je je dan wel onderscheiden, of beter nog, je klant verrassen? Neem je eigen ervaringen onder de loep. Bepalend voor een goede dienstverlening is meestal de manier waarop je als klant te woord wordt gestaan, je gezien en gehoord voelt. Ook als accountant maakt een proactieve dienstverlening het verschil. Samen met het feit dat je gebruik maakt van moderne tools zorgt dit ervoor dat de klant de samenwerking met jou als moeiteloos en waardevol ervaart. Je laat de klant bijvoorbeeld niet alleen weten dat er deze maand weer documenten ontbreken, maar voorziet hem of haar ook van nieuwe inzichten en goed onderbouwd advies. Overtreft jouw kantoor de verwachtingen van de klant?

Lees verder op de site van Exact

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Einde beroepsgeheim: accountants en belastingadviseurs moeten hun klanten rapporteren

Slecht nieuws voor accountants en andere cijferberoepers: op 29 juli 2024 oordeelde het Hof van Justitie van de Europese...

Belgische kmo’s vrezen in 2024 toename onbetaalde facturen, volgens nieuwe debiteurenbarometer

Clearnox en het Instituut voor Kredietmanagement hebben voor het eerst een barometer samengesteld die peilt naar debiteu...

Carine Coppens (HOGENT): “Duurzaamheidsrapportering gaat over meer dan de milieu-impact van je bedrijf”

Als opleidingshoofd Financieel Management én onderzoeker Integrated Reporting aan de HOGENT is Carine Coppens de perfect...

Bos/s opent tweede vestiging in Noord-Macedonië na grote vraag vanuit Belgische accountantskantoren

Bos/s speelt in op het grote tekort aan gekwalificeerde accountingprofielen in België door hen te ondersteunen met back-...

Zo word en blijf je een aantrekkelijke werkgever als accountantskantoor: 7 praktijktips

Elk jaar publiceert de VDAB een lijst van knelpuntberoepen. Uit de recentste cijfers blijkt dat boekhouder-accountant op...

55% van de kleine ondernemingen besteedt meer dan 40% van hun tijd aan administratieve taken

De administratieve rompslomp blijft een van de grootste uitdagingen voor Europese KMO’s, en Belgische ondernemers ...

Zijn Belgische accountants ook terughoudend met AI?

In een recente Amerikaanse studie werd onthuld dat accountants wereldwijd traag zijn in het adopteren van generatieve AI...

Lieselot Casier (Howest): “Digitale  tools maken je werk niet per se makkelijker”

Werkplekleren, praktijkgerichte vakken én een rugzak vol veelgebruikte digitale tools: zo bereidt Howest z’n graduaatstu...

De transformerende kracht van belasting- en boekhoudtechnologie voor kmo's

Hoe accountants, belasting- en boekhoudadviseurs kmo-bedrijven kunnen helpen compliance om te zetten in concurrentievoor...

Niet harder, maar slimmer werken: de vijf belangrijkste trends in de accountancysector

De samenleving en economie zijn in volle beweging. Dat geldt ook voor de accountancysector. In een alsmaar digitaler en ...

Silverfin breidt verder uit naar Australië en Nieuw-Zeeland, via 10-jaar partnership met MYOB

Silverfin heeft vandaag een exclusief partnerschap van 10 jaar aangekondigd met MYOB, een toonaangevend platform voor be...

Meer dan een kwart kmo’s loopt jaarlijks minimaal 20.000 euro mis door oninbare facturen  

Belgische ondernemers hebben nog altijd te maken met facturen die te laat of nooit betaald worden, waardoor zij jaarlijk...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.