In december laten we opinieleiders uit de accountancysector aan het woord om hun visie te delen. Dit jaar focussen we op twee kernvragen: wat was jouw grootste uitdaging in 2024 en hoe heb je die aangepakt? En welke uitdaging zie jij als de grootste voor 2025?
Louis Verbeke
Silverfin
Wie ben je?
Ik ben Louis Verbeke, General Manager Belgium bij Silverfin.
“Het is ook gewoon fijn om te zien dat veel mensen, zoals ikzelf, die al een tijdje meedraaien, kunnen doorgroeien binnen de organisatie.”
Wat was je grootste uitdaging van 2024 en hoe heb je die aangepakt?
Nooit een saai jaar bij Silverfin!
2024 was vooral een transitiejaar voor onze organisatie. Niet dat de overname door Visma inhoudelijk veel heeft veranderd, maar zo’n proces heeft onvermijdelijk impact. We zagen enkele key personen vertrekken voor wie de cirkel rond was na de Visma-overname. Dit leidde tot veranderingen in ons managementteam.
Ik denk dat de grootste uitdaging een succesvolle transitie van de organisatie was, maar ook voor mij persoonlijk, als nieuwe GM voor België. Gelukkig kon ik, samen met het team, rekenen op mijn voorgangers, waardoor er voldoende tijd was voor een degelijke overdracht. Het is daarnaast ook gewoon fijn om te zien dat veel mensen, zoals ikzelf, die al een tijdje meedraaien, kunnen doorgroeien binnen de organisatie.
Op productniveau was het ontwikkelen van de module voor personenbelasting een grotere uitdaging dan verwacht. Het proces had een significante impact en niet alles verliep vlekkeloos. Wat echter bijzonder waardevol was, is de samenwerking die ontstond tussen de slimme koppen van verschillende afdelingen. Dit zorgt ervoor dat we uiteindelijk de meest kwalitatieve en duurzame oplossing in de markt kunnen aanbieden.
“Alles is uiteraard gebaseerd op feedback van onze klanten.”
Hoe kijk je naar 2025?
Zoals gezegd ligt onze focus op het uitrollen van de module voor personenbelasting, maar daar stopt het uiteraard niet. We werken o.a. aan een nieuw aanbod om een nieuw type klanten in de markt te benaderen.
Daarnaast hebben we enkele mooie updates en uitbreidingen gepland voor bestaande functionaliteiten, zoals Insights en de Assistant. Alles is uiteraard gebaseerd op feedback van onze klanten.
Verder zetten we meer dan ooit in op Wallonië. Er ligt daar nog steeds veel groeipotentieel, en we willen laten zien dat we er 100% zijn voor dat deel van de markt. Daarom openen we een nieuw kantoor en breiden we ons inmiddels 15-koppige Franstalige team verder uit.
De grootste uitdaging wordt waarschijnlijk om onze klanten goed te blijven begeleiden in het steeds veranderende landschap. Accountants worden overstelpt met nieuwe (AI-)oplossingen en zien vaak door de bomen het bos niet meer. Het is aan ons om Silverfin-gebruikers te blijven ondersteunen, samen te brengen en ervoor te zorgen dat ze het maximale uit Silverfin halen en hen uiteraard te blijven verrassen en plezieren met nieuwe, impactvolle functionaliteiten.
Ikzelf en het Belgische team hebben er vooral ontzettend veel zin in. Er is weer een nieuw hoofdstuk begonnen voor Silverfin, en onze honger is nog lang niet gestild. We mikken hoog in 2025, zowel qua innovatie, groei als klantentevredenheid.
We kijken niet alleen naar wat we willen bereiken in 2025, maar ook verder vooruit naar 2028.
Ons doel is om tegen die tijd een internationale, innoverende en nog grotere speler te zijn, met sterke roots in België en een grote focus op klantentevredenheid.
“We mikken hoog in 2025, zowel qua innovatie, groei als klantentevredenheid.”