13/09/2024

Securex Groep benoemt Veerle Timmermans tot CEO

De internationale HR-dienstverlener Securex heeft Veerle Timmermans aangesteld als nieuwe Chief Executive Officer. Met een vernieuwd directiecomité richt Securex zich verder op innovatie en duurzame groei.

Securex herschikt zijn directiecomité met als belangrijkste aanstelling die van Veerle Timmermans als CEO. Timmermans volgt Filip Baptist op, die Securex eind juni van dit jaar heeft verlaten. De Raad van Bestuur en het management danken Filip Baptist voor zijn jarenlange inzet en bijdrage aan Securex en in het bijzonder voor zijn 5 jaren als CEO.

Veerle Timmermans was sinds juni 2022 General Manager Operations en lid van het directiecomité van Securex. Haar uitgebreide ervaring binnen het bedrijf, gekoppeld aan de kennis en expertise die ze meebracht uit haar twintigjarige carrière bij KBC in diverse managementfuncties maakt dat ze uitstekend gepositioneerd is om de organisatie te leiden.

“Ik ben dankbaar dat ik, als eerste vrouwelijke CEO van het bedrijf, het vertrouwen krijg om de internationale Securex Groep te leiden. Samen met het directiecomité en onze raad van bestuur zal ik Securex verder positioneren voor een succesvolle toekomst”, aldus Veerle Timmermans.

In haar rol wil Timmermans de hoofdfocus blijven leggen op hoge klantentevredenheid. Securex moet zijn uitmuntende dienstverlening koppelen aan een verdere digitalisering van het aanbod.

Veerle Timmermans: “Het DNA van Securex is warm, ambitieus en klantgericht, een prachtige combinatie! Met onze 1.900 medewerkers, meer dan 5.500 partners en 230.000 klanten zijn we goed gepositioneerd voor duurzame groei. Het is een eer om deze organisatie te mogen leiden in dat traject en te bekijken hoe we een hefboom kunnen zetten op het goede werk dat we nu al elke dag verzetten.”

Veerle Timmermans komt bij Securex aan het hoofd van een vernieuwd directiecomité waarin Alain Braive voortaan de rol van Chief Financial Officer opneemt. Alain Braive is sinds meer dan 27 jaar actief bij Securex, waarvan de voorbije vier jaar als General Manager Insurance en sinds drie jaar als directielid.

Het directiecomité van Securex wordt ook versterkt met twee nieuwe leden: Jan De Troyer, die tot nu Director Payroll Services was bij Securex en Veerle Timmermans opvolgt als General Manager HR Services, en Martine Buyens die al actief was in de verzekeringstak van Securex en nu Alain Braive opvolgt als CEO Insurance.

Joëlle Helbig (Chief Customer & People Officer), Kristof Benoit (General Manager Business Development) en Michaël Boeckx (Chief Information Officer) blijven deel uitmaken van het directiecomité van Securex.

Met deze benoemingen is Securex uitstekend gepositioneerd voor de toekomst. Met een sterk team van ervaren professionals is Securex klaar om zijn strategische doelstellingen te realiseren en zijn positie in de HR-sector verder uit te bouwen.

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

BDO wordt implementatiepartner Microsoft Business Central

BDO kondigt een strategisch partnerschap met Microsoft aan. Door het implementeren van de ERP-cloudoplossing, Business C...

Kantoor Feys werkt samen met specialisten in Zwitserland

Acht jaar geleden nam Wim Feys het kantoor over van z’n vader Pierre in Assebroek (Brugge). “We zijn met 12, in wat je e...

Maak je kantoor aantrekkelijk voor medewerkers. Acht praktijktips

Het aantrekken en behouden van nieuwe medewerkers blijft voor veel accountantskantoren een pittige uitdaging. Dit vraagt...

Wat verandert er in 2025 voor ondernemers en hun adviseurs?

In 2025 moet je als ondernemer en adviseur rekening houden met tal van nieuwe maatregelen. Deze nieuwigheden kunnen een ...

Securex tilt automatisatie voor accountants naar een hoger niveau

Met nieuwe stappen in digitalisering en automatisering bewijst Securex opnieuw een betrouwbare partner te zijn voor acco...

Zal de BTW-administratie strenger straffen?

Met de nieuwe “btw-ketting” tracht de administratie grip te krijgen op de indiening van btw-aangiftes en de betaling van...

2025: Een jaar vol kansen en uitdagingen

Met een knallend begin verwelkomen we 2025, een jaar dat bol staat van veranderingen en opportuniteiten voor de accounta...

Het Warmste Accountantskantoor: bokkenpootjes bakken voor het goede doel

Wat zeven jaar geleden begon als een bescheiden initiatief, is inmiddels uitgegroeid tot een hartverwarmende traditie wa...

De toekomst van de boekhouding: technologie, data en samenwerking

Tijdens het Forum of the Future Tech’Talk (december 2024) werden technologische ontwikkelingen in de boekhoudsector besp...

De 6 belangrijkste accountancy trends van 2025 samengevat

2024 is geschiedenis en de balans is opgemaakt. Nu richten alle ogen zich op 2025, want er staan weer spannende verander...

1 op de 2 Belgische accountancykantoren kampt met personeelstekort, met grote gevolgen voor werkdruk en omzet 

Personeelstekort is een grote uitdaging voor de Belgische accountancysector, waarbij 60% van de kantoren te maken heeft ...

Aandachtspunten bij de keuze van een VAPZ voor ondernemers

Een vooruitziende zelfstandige ondernemer denkt niet enkel aan de toekomst van zijn bedrijf, maar ook aan zijn persoonli...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.