Penneo, een leider in digitale handtekeningen en KYC, heeft in de eerste helft van 2023 een sterke groei van 25% in jaarlijkse terugkerende omzet (ARR) behaald, ondanks uitdagende marktomstandigheden. Het bedrijf rapporteerde een totale ARR van 79,2 miljoen DKK.
Deze groei, een stijging van 8,3 miljoen DKK ten opzichte van vorig jaar, benadrukt Penneo’s focus op innovatie. Ondanks valutaschommelingen, met name de zwakke Noorse en Zweedse kronen, heeft het bedrijf zijn groeidoelen bijna bereikt.
Penneo trok 253 nieuwe klanten aan in H1-2023, een toename vergeleken met 201 in dezelfde periode vorig jaar. Hoewel de gemiddelde dealgrootte is afgenomen, blijft het klantenbehoud sterk met een churn-percentage van slechts 4%.
Bijna de helft van de nieuwe ARR kwam uit buitenlandse markten, vooral België, waar Penneo 57 nieuwe klanten won en een ARR-groei van 299% realiseerde. Het bedrijf is ook van plan om uit te breiden naar de Duitse markt.
Om deze groei te ondersteunen, heeft Penneo geïnvesteerd in productontwikkeling. Het bedrijf blijft gericht op het versterken van zijn marktleiderschap en bereidt zich voor om Penneo KYC in België te lanceren voor betere AML-compliance.
ARR steeg met 8,3 miljoen DKK tot 79,2 miljoen DKK, wat overeenkomt met een groei van 25% jaar-op-jaar aan het einde van het kwartaal. De ARR-toename van Uplift bedroeg 5,3 miljoen DKK in vergelijking met 4,0 miljoen DKK in H1-2022. In H1-2023 maakte Penneo 253 nieuwe klanten waarvan 57 in België De ARR in België steeg met 299% in vergelijking met H1-2022 In Q2-2023 was zorgde de Belgische activiteit voor 22,2% van de buitenlandse ARR van Penneo