Advieskantoor kweekt innovatie- en ondernemersspirit bij bijna 1.000 medewerkers
Advieskantoor BDO heeft de handen in elkaar geslagen met Patrick Kestens, de ex-bezieler van de Corda INCubator, een voedingsbodem van innovatieve start- en scale-ups in ons land. Doel: innovatie en intern ondernemerschap stimuleren, ondersteunen en verder uitbouwen. Binnen de bedrijfsmuren heeft BDO daarom sinds enkele maanden een eigen versie van gekende ondernemersseries als het Britse Dragons’ Den en het programma Leeuwenkuil gecreëerd. Kestens schept er samen met een innovation board, waarin ook externe, gekende techondernemers zoals Jürgen Ingels en Louis Jonckheere zetelen, een kader dat de bijna 1.000 medewerkers van het bedrijf stimuleert om te innoveren en te ondernemen. Het initiatief moet BDO de komende jaren helpen om innovatie verder uit te bouwen tot een kracht van het bedrijf.
Bedrijven die beweren niet met innovatie bezig te zijn, zijn op één hand te tellen. Allemaal zijn ze de voorbije decennia tot het besluit gekomen dat innovatie een cruciale competentie is om relevant te blijven als onderneming. Maar als je ze van dichterbij bekijkt, blijkt er in de praktijk weinig van die innovatie in huis te komen. Medewerkers krijgen nauwelijks tijd om creatief na te denken, beschikbare budgetten zijn beperkt en ondersteuning van de bedrijfstop en het team ontbreekt. Dat het anders kan, bewijst het innovatietraject bij BDO.