Zakelijke klanten van Argenta kunnen de digitale uittreksels van hun bankrekening voortaan rechtstreeks laten bezorgen aan hun accountants. De bank rekent daarvoor op CodaBox, de Belgische specialist in digitale diensten voor accountants. CodaBox bezorgt een digitaal bestand – CODA – aan de accountants, die dat bestand automatisch integreren in hun boekhoudtoepassing. CODA is de afkorting van geCOdeerd DAgafschrift, of het digitale bankrekeninguittreksel. Met deze nieuwe oplossing wil Argenta bankieren nog eenvoudiger maken voor professionele klanten.
Tot voor kort moesten de accountants van Argentas bedrijfsklanten, in hoofdzaak kmo’s, steeds vragen om hun rekeningafschriften te downloaden en zelf aan hen te bezorgen. Dat proces gaan Argenta en CodaBox nu automatiseren voor klanten. Het verlaagt de administratieve last bij de kmo’s en geeft de accountants meer tijd voor hun kernactiviteiten.
Meer professionele klanten overtuigen
“Deze automatisering versnelt en stroomlijnt de verwerking van rekeninginformatie door de accountant, en elimineert potentiële fouten. Actuele en correcte rekeninginformatie is essentieel om hun klanten een sluitende boekhouding te garanderen. Argenta staat voor een moderne, financiële dienstverlening en deze CODA-automatisering draagt daartoe bij. Met hen aan boord zet CodaBox zelf zijn steile groei voort”, aldus Marie Costers, VP Business Solutions bij Isabel Group, het moederbedrijf van CodaBox.