Acerta breidt aanbod van data-integratie voor accountants verder uit via Silverfin

Voor de jaarrekening straks (deadline: 31 juli) krijgen accountants die klant zijn van Acerta via Silverfin het loonlastattest van werknemers ook in pdf aangeboden en wordt de fiche voor bedrijfsleiders automatisch gegenereerd, beide zijn een primeur. Deze uitbreiding van het aanbod van data-integratie door Acerta kadert in de bredere visie van de hr-partner op digitalisering, voor een efficiëntere en effectievere service van accountants aan hun eindklanten. Acerta gaat ook een stap verder dan ervoor zorgen dat data tussen systemen automatisch synchroniseren, door data te interpreteren kunnen accountants meteen actiegericht aan de slag. 

Twee toevoegingen aan de data-integratie

Ruim op tijd voor de accountants om er hun voordeel mee te doen tegen de deadline van 31 juli, voegde Acerta Sociaal Secretariaat weer twee elementen toe aan de data-integratie voor accountants en is daarmee het eerste sociaal secretariaat dat deze elementen op het cloudplatform Silverfin aanbiedt.

Op algemene vraag wordt het loonlastattest van medewerkers nu ook in één pdf aangeboden, met één klik via het blauwe icoontje eenvoudig op te roepen en te gebruiken voor datacontrole en als onderdeel van de jaarrekening. Nog impactvoller is de integratie van de bedrijfsleiders-fiche, één voor elke bedrijfsleider. Daarover is Laurens Schilders, manager bij AccountaX en fiere Cijferbaas alvast bijzonder enthousiast: 

“De fiches voor bedrijfsleiders worden nu ook automatisch geïmporteerd en ingevuld? Wauw, nu kunnen wij ons nog meer focussen op adviesverlening. Of vijf dagen langer met vakantie!”

Heel belangrijk en een essentieel deel van het succes: beide integraties gebeuren in dezelfde transparante en veilige omgeving van de reeds bestaande data- en documentenintegratie die Acerta accountants aanbiedt. Het systeem van volmachtenbeheer garandeert een zeer hoge mate van security én is door de zaakvoerder voor de medewerkers makkelijk individueel in te stellen.

Nicolas Pevenage, Director Starters & Zelfstandigen Acerta zegt hierover het volgende: 

“Als hr-partner hanteert Acerta een heel brede digitale visie. Ook deze toevoeging past in de strategie van Acerta. De ambitie voor onze accounts/klanten is drieledig: meer data integreren, financiële documenten delen buiten het eigen ecosysteem en de werking van het kantoor verbeteren. Het effect is eveneens drieledig: tijdswinst voor alle medewerkers, fouten worden vermeden (geen manuele input en dus garantie op correcte data) en dit draagt bij aan de digitale ontwikkeling van de medewerkers, want verdere digitalisering is de toekomst.”

Actiegerichte lijsten, ook dat is een volgende stap in de automatisering

Een voorbeeld hoe Acerta als hr-partner inzet op een verbetering van de werking, is de stap waarbij het verdergaat dan de garantie bieden op volautomatische, snelle en correcte data-integratie. Meer en meer biedt Acerta ook een interpretatie van data aan, waardoor accountants niet meer eerst door het geheel van data moeten filteren en selecteren, maar waardoor ze meteen actie kunnen ondernemen waar nodig.

Mohamed Abrddane, Product Manager Acerta, beschrijft dit als volgt: 

“We maken het accountants gemakkelijker door lijsten aan te bieden op basis waarvan zij meteen kunnen handelen. Bijvoorbeeld een lijst van klanten met een betalingsachterstand die al een rappel kregen, of een lijst van klanten wiens omzet onder een bepaalde drempel daalt, enz. De drempels kan de accountant zelf instellen, hij/zij houdt dus volledig de controle, alleen is het tijdrovende werk al voor hem/haar gedaan. De accountant ziet in één oogopslag welke de ‘knipperlicht’-cases zijn en kan dus meteen de gewenste actie ondernemen.”

Wordt vervolgd: meer nieuwigheden dit najaar

Nicolas Pevenage kijkt al vooruit naar de toekomst en ziet nog heel wat nieuwigheden sluimeren aan de horizon: 

“Hier stopt het niet. We blijven verder timmeren aan de weg en die is klantgericht. Systemen moeten zich aanpassen aan de klant, niet omgekeerd. En we kunnen pas spreken van evolutie als de automatiseringen en integraties niet alleen veilig en correct, maar ook proactief en intuïtief verlopen. Daar werken we verder aan. Dit najaar mogen onze klanten-accountants meer nieuwigheden verwachten.”

Dit persbericht werd verspreid door Acerta.

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Benut je potentieel: rentabiliteitsrapportages voor accountants

Wat is de rentabiliteit van elke klant binnen jouw accountantskantoor? En hoe efficiënt werken medewerkers? Het antwoord...

Het wordt tijd om druk op de accountants te verlichten

Het aantal studenten dat afstudeerde in de richting ‘accountancy administration’1 is afgelopen jaar gestegen. Ondanks de...

Bizzcontrol versterkt Accountants met AI

AI is alomtegenwoordig en transformeert onze manier van werken, net zoals het internet dat deed. Deze revolutionaire tec...

Visma realiseert 2,5 miljard euro in ARR na solide Q2

Positief momentum houdt aan dankzij marktuitbreiding en winstgevende groei Visma behaalde in het tweede kwartaal van 202...

RFN viert 40 jaar aanwezigheid in Frankrijk en kondigt de opening aan van een derde site

RFN, de vertrouwde gids voor Belgische en Europese bedrijven en particulieren in Frankrijk, viert een mijlpaal van 40 ja...

Nieuw: de ‘accountancymanager’ als eerste aanspreekpunt voor de klant

Dfisc uit Brugge is geen accountancykantoor van dertien in een dozijn. “Ik durf gerust zeggen dat we een nichekantoor zi...

België heeft deadline CSRD niet gehaald

België heeft de deadline voor de nieuwe Europese regelgeving voor groene rapportage door bedrijven niet gehaald. De wetg...

SBB Accountants & Adviseurs lanceert Ameleo

Met een nieuwe naam en huisstijl voor het vroegere ‘Transitie-Partners’ wil SBB Accountants & Adviseurs het aanbod r...

Sven Helsen (KMG Accountants): “Goeie communicatie met je klant is geen detail, maar de essentie”

Als accountant het verschil maken voor je klanten? Drie manieren, zegt Sven Helsen: communiceer, communiceer en communic...

Tips voor slimmer taakbeheer in accountantskantoren

Met het groeien van je klantenbestand neemt de complexiteit van taakmanagement binnen je kantoor razendsnel toe. Hoe hou...

Patrick Boone nieuwe Chairman PwC België

In het kader van de geplande leiderschapswissel bij PwC België, gevestigd in Diegem, is Patrick Boone aangesteld als de ...

Hoe staat het met de digitalisering in Franstalig België? In gesprek met Accountant Cludts uit Wemmel: “Stilstaan is achteruitgaan"

Op een zonovergoten dag had AccountancyVandaag het genoegen om een interview met Anouk Cludts af te nemen over de boeien...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.