In twee clicks problemen oplossen

Met dit geautomatiseerd platform lossen medewerkers zelf in twee clicks problemen op kantoor of in productieomgevingen op

Onlangs was ik op de Bloovi Summit, waar ik Jan De Kesel ontmoette. Met 2Clixz biedt hij slimme en gebruiksvriendelijke software aan voor bedrijven om hun werking te automatiseren en te optimaliseren. Toen Jan mij hierover vertelde, wist ik meteen dat ik dit wilde delen met jullie. Als accountant doen jullie immers meer dan klanten bijstaan met boekhoudadvies. Jullie zijn ook een partner die hen tools en systemen aanreikt om verder te groeien en mooie resultaten te bereiken. 2Clixz heeft 3 oplossingen die aantonen dat digitaliseren niet zo complex is als vaak wordt gedacht, en waarvan ik denk dat ze interessant kunnen zijn voor jullie klanten. Ik laat Jan zelf vertellen hoe hij met 2Clixz het leven van ondernemers en hun medewerkers makkelijker maakt.

En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam.

Jan De Kesel heeft al veel jaren ervaring als ondernemer op zijn teller staan. In 1987 richtte hij een bedrijf op dat zich bezighield met de recyclage van toners en andere printeronderdelen. In de kantoormarkt waarin hij actief was, zag hij dat veel bedrijven moeilijkheden hadden met service en support. “Als de printer niet werkte, de airco niet draaide of het licht flikkerde op kantoor, moesten ze dit melden op een logge portal en daarna lang wachten op een antwoord. Dat leidde tot frustraties, met als gevolg dat de systemen vaak niet gebruikt werden. Ik zag in die problemen veel mogelijkheden voor automatisatie, wat altijd al mijn stokpaardje was”, vertelt Jan hierover.

Automatisering is de toekomst

Jan en zijn team begonnen te werken aan de ontwikkeling van een geautomatiseerd softwareplatform voor asset management. Met 2Clixz staat elke gebruiker van een bedrijf in verbinding met iedere collega, leverancier of dienstverlening. En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam. “Op die manier komt er tijd vrij voor de zaken die écht belangrijk zijn in de onderneming. Ik ben ervan overtuigd dat een toegankelijk samenwerkingsplatform bedrijven in uiteenlopende sectoren kan helpen om hun werking te optimaliseren en betere resultaten te bereiken. Momenteel ligt onze focus op kantooromgevingen, aangezien we daar de grootste meerwaarde kunnen realiseren. De struggles en frustraties zijn daar het meest aanwezig”, zegt Jan.

Al heel zijn carrière is Jan op zoek naar hoe dingen beter kunnen in een onderneming. Hij gelooft enorm in het toekomstpotentieel van 2Clixz: “Voor ondernemers die hun bedrijfsvoering willen optimaliseren en hun eigen leven én dat van hun medewerkers makkelijker willen maken, zijn onze CRMbooster, ons asset management systeem en onze NOportal zeer interessant.”

CRMbooster: alle gegevens op één plaats

Met een CRM-systeem kunnen bedrijven hun klantenbestand optimaliseren en de relaties met hun klanten onderhouden. Doordat alle gegevens gecentraliseerd zijn op één plaats, kunnen verkopers efficiënter werken. “Kleine bedrijven hebben vaak nog geen CRM, al dan niet geconnecteerd met het ERP- of boekhoudsysteem. Veel verkopers gebruiken een allegaartje van losse spreadsheets, werkdocumenten, agenda’s, notities… Ik noem dit ‘non-systemen’: er kruipt veel tijd in het bijhouden van deze informatie, die bovendien niet kan geraadpleegd worden door collega’s. Om nog maar te zwijgen van het probleem dat ontstaat wanneer een verkoper weggaat uit het bedrijf. Een CRM-systeem zie ik als een grote meerwaarde voor kleinere bedrijven. Zowel werkgevers als werknemers zijn er vragende partij voor.”

Een bijzondere ‘extra’ aan het CRM-systeem van 2Clixz is de ONEcard.

Bij grote bedrijven zit het probleem elders, meent Jan. “Zij hebben meestal wel een CRM-systeem, maar de verkopers willen er niet mee werken omdat het niet gebruiksvriendelijk is. Met onze CRMbooster maken we de belofte: dit is het CRM-systeem waarmee verkopers wél willen werken! Een voordeel is dat het geïntegreerd kan worden met bestaande CRM’s, bijvoorbeeld van het management.”

Met deze handige plastic business card moeten niet meer constant visitekaartjes geprint worden voor nieuwe mensen of als er gegevens veranderen. “De ONEcard is de ideale tool om gegevens van klanten en contacten, bijvoorbeeld tijdens klantenbezoeken en netwerkevents, meteen in het CRM-systeem te verwerken. Het is eenvoudig: bij een eerste ontmoeting wordt jouw kaart gescand, waardoor de andere persoon meteen je contactgegevens heeft. Hij krijgt op zijn beurt de vraag om zijn eigen data te delen, zodat die in jouw CRM terechtkomen. Ik zie de ONEcard als een gamechanger op vlak van networking tools, from business card to sales.” Dezelfde technologie is binnen de e-mail omgeving ook zonder de kaart bruikbaar.

Actief asset management: altijd controle over assets en voorraden

Asset management is voor veel bedrijven geen prioriteit. Nochtans levert het veel op: bedrijven die hun assets en voorraden goed beheren, beschikken over voldoende gegevens om risico’s in te schatten en bij te sturen. Uiteindelijk leidt dit tot een hoger rendement. Voor u als accountant is dit wellicht herkenbaar: een degelijk asset management vergemakkelijkt uw werk aanzienlijk.

Jan legt uit hoe 2Clixz helpt met actief asset management: “Wat wij bieden, is niet zomaar een lijst met assets. Ons asset management systeem beschikt over de gegevens van alle leveranciers en dienstverleners. Het digitaliseert ook de communicatie met hen en houdt alle wijzigingen en verplaatsingen bij. Hier kan ook een grondplan aan gekoppeld worden. Stel: je bestelt koffiepads voor vergaderzaal A, terwijl de koffiemachine gisteren verplaatst werd naar vergaderzaal B. Zonder degelijk asset management systeem zal de levering wellicht niet correct gebeuren, en dat leidt tot frustraties en tijdverlies. Met ons systeem is dat probleem van de baan. Ik zie dit vooral als een meerwaarde voor grote bedrijven, scholen en overheidsinstellingen. KMO’s met grote voorraden of veel toestellen kunnen er ook baat bij hebben.”

NOportal: problemen melden met 2 simpele clicks

Bestaande ‘ticketingsystemen’ zijn vaak log en complex, waardoor ze leiden tot frustraties of zelfs helemaal niet gebruikt worden. De NOportal van 2Clixz maakt het de gebruiker zo makkelijk mogelijk. “Via een app op de smartphone heb je de portal gewoon in je zak zitten. Moet er iets besteld worden of heb je een probleem met de printer? Via de app geef je dit eenvoudig door aan de juiste leverancier, die het probleem vervolgens snel oplost.”

Alle toestellen, diensten, leveranciers en serviceproviders zijn geïntegreerd in het systeem. Voor grote bedrijven gaat dit best samen met een asset management systeem. Die combinatie maakt komaf met lange procedures van tickets aanmaken, serienummers doorgeven enzovoort. Dit is niet enkel interessant voor de medewerkers van een bedrijf, maar ook voor de leveranciers. Zij krijgen nu minder telefoontjes via de helpdesk. En door de integratie met een Augmented Reality module kan een technieker vanop afstand een probleem bekijken en oplossen. Hierdoor moeten leveranciers minder de baan op, wat milieuvriendelijker is en een goede oplossing biedt voor het tekort aan personeel waar veel bedrijven mee te maken hebben.”

Denkt u dat uw klanten interesse kunnen hebben in een van de oplossingen van 2Clixz? Dan bieden we u aan om een gratis webinar te organiseren voor hen. Jan De Kesel licht met plezier de tools van 2Clixz toe en welke voordelen ze kunnen opleveren. Neem contact op voor meer info!

Lees verder op de site van 2Clixz

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Wolters Kluwer wordt partner van AccountancyVandaag

Wolters Kluwer Tax & Accounting wordt met haar software ecosysteem Adsolut partner bij AccountancyVandaag, waarmee h...

Vier kansen voor bedrijven bij verplichte e-facturatie 

Vanaf 2026 zijn bedrijven verplicht om elektronische facturen (e-facturatie) uit te wisselen via het Europese Peppol-pla...

Klantrelaties efficiënt beheren: een zorgvuldige CRM-keuze

Dit artikel verscheen eerder bij AdminPulse. Als accountant gaan je taken verder dan enkel de boekhouding; het beheren v...

Kantoor Feys uit Brugge verwerkt boekhouding volledig automatisch

Dit artikel verscheen eerst op Exact. “Leuk, uitdagend, elke dag iets anders”. Zo omschrijft Wim Feys, bestuurder en fis...

Nieuw: Digitaal ondertekenen van notariële aktes kan vanaf 8 april

Manueel je handtekening op je akte plaatsen en de vele bladzijden ervan paraferen: binnenkort is het niet meer nodig. Ee...

Nic De Ruyver van Accountants Academy over waardegedreven ondernemen: “Ondernemen voor het geld alleen? Dat zegt me niks.”

Een man met een missie. Dat is Nic De Ruyver, sinds een jaar co-CEO van Accountants Academy, dat recent door Visma werd ...

Grote AI-kloof tussen kmo’s en grote ondernemingen

Artificial Intelligence raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven, maar uit onderzoek van Visma blijkt dat er e...

Zo investeert Accountants Academy in de toekomst van de accountancy 

Het online leerplatform Accountants Academy helpt mee om de accountants van morgen klaar te stomen. Studenten en docente...

Toekomst van accountant ligt in adviesverlening

AI-GUST, het Belgisch fintechbedrijf van BDO, Van Havermaet en Vandelanotte, dat via artificiële intelligentie financiël...

Vier Accountancy trends in 2024 die zich doorzetten

Als één van de seniors bij Silverfin heeft Sylvie Den Ticht dagelijks contact met haar groot netwerk in accountancy. Zij...

Recordomzet, sterke klantengroei en geografische expansie voor Visma in 2023

Visma heeft in 2023 een recordomzet van 2,4 miljard euro gerealiseerd, een groei van 16 procent ten opzichte van 2022. D...

Vandelanotte versterkt digitale expertise dankzij overname Ballistix.digital

Vandelanotte kondigt de overname van Ballistix.digital aan. Het digital agency is gespecialiseerd in het bouwen en verbi...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.