Met dit geautomatiseerd platform lossen medewerkers zelf in twee clicks problemen op kantoor of in productieomgevingen op
Onlangs was ik op de Bloovi Summit, waar ik Jan De Kesel ontmoette. Met 2Clixz biedt hij slimme en gebruiksvriendelijke software aan voor bedrijven om hun werking te automatiseren en te optimaliseren. Toen Jan mij hierover vertelde, wist ik meteen dat ik dit wilde delen met jullie. Als accountant doen jullie immers meer dan klanten bijstaan met boekhoudadvies. Jullie zijn ook een partner die hen tools en systemen aanreikt om verder te groeien en mooie resultaten te bereiken. 2Clixz heeft 3 oplossingen die aantonen dat digitaliseren niet zo complex is als vaak wordt gedacht, en waarvan ik denk dat ze interessant kunnen zijn voor jullie klanten. Ik laat Jan zelf vertellen hoe hij met 2Clixz het leven van ondernemers en hun medewerkers makkelijker maakt.
En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam.
Jan De Kesel heeft al veel jaren ervaring als ondernemer op zijn teller staan. In 1987 richtte hij een bedrijf op dat zich bezighield met de recyclage van toners en andere printeronderdelen. In de kantoormarkt waarin hij actief was, zag hij dat veel bedrijven moeilijkheden hadden met service en support. “Als de printer niet werkte, de airco niet draaide of het licht flikkerde op kantoor, moesten ze dit melden op een logge portal en daarna lang wachten op een antwoord. Dat leidde tot frustraties, met als gevolg dat de systemen vaak niet gebruikt werden. Ik zag in die problemen veel mogelijkheden voor automatisatie, wat altijd al mijn stokpaardje was”, vertelt Jan hierover.
Automatisering is de toekomst
Jan en zijn team begonnen te werken aan de ontwikkeling van een geautomatiseerd softwareplatform voor asset management. Met 2Clixz staat elke gebruiker van een bedrijf in verbinding met iedere collega, leverancier of dienstverlening. En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam. “Op die manier komt er tijd vrij voor de zaken die écht belangrijk zijn in de onderneming. Ik ben ervan overtuigd dat een toegankelijk samenwerkingsplatform bedrijven in uiteenlopende sectoren kan helpen om hun werking te optimaliseren en betere resultaten te bereiken. Momenteel ligt onze focus op kantooromgevingen, aangezien we daar de grootste meerwaarde kunnen realiseren. De struggles en frustraties zijn daar het meest aanwezig”, zegt Jan.
Al heel zijn carrière is Jan op zoek naar hoe dingen beter kunnen in een onderneming. Hij gelooft enorm in het toekomstpotentieel van 2Clixz: “Voor ondernemers die hun bedrijfsvoering willen optimaliseren en hun eigen leven én dat van hun medewerkers makkelijker willen maken, zijn onze CRMbooster, ons asset management systeem en onze NOportal zeer interessant.”
CRMbooster: alle gegevens op één plaats
Met een CRM-systeem kunnen bedrijven hun klantenbestand optimaliseren en de relaties met hun klanten onderhouden. Doordat alle gegevens gecentraliseerd zijn op één plaats, kunnen verkopers efficiënter werken. “Kleine bedrijven hebben vaak nog geen CRM, al dan niet geconnecteerd met het ERP- of boekhoudsysteem. Veel verkopers gebruiken een allegaartje van losse spreadsheets, werkdocumenten, agenda’s, notities… Ik noem dit ‘non-systemen’: er kruipt veel tijd in het bijhouden van deze informatie, die bovendien niet kan geraadpleegd worden door collega’s. Om nog maar te zwijgen van het probleem dat ontstaat wanneer een verkoper weggaat uit het bedrijf. Een CRM-systeem zie ik als een grote meerwaarde voor kleinere bedrijven. Zowel werkgevers als werknemers zijn er vragende partij voor.”
Een bijzondere ‘extra’ aan het CRM-systeem van 2Clixz is de ONEcard.
Bij grote bedrijven zit het probleem elders, meent Jan. “Zij hebben meestal wel een CRM-systeem, maar de verkopers willen er niet mee werken omdat het niet gebruiksvriendelijk is. Met onze CRMbooster maken we de belofte: dit is het CRM-systeem waarmee verkopers wél willen werken! Een voordeel is dat het geïntegreerd kan worden met bestaande CRM’s, bijvoorbeeld van het management.”
Met deze handige plastic business card moeten niet meer constant visitekaartjes geprint worden voor nieuwe mensen of als er gegevens veranderen. “De ONEcard is de ideale tool om gegevens van klanten en contacten, bijvoorbeeld tijdens klantenbezoeken en netwerkevents, meteen in het CRM-systeem te verwerken. Het is eenvoudig: bij een eerste ontmoeting wordt jouw kaart gescand, waardoor de andere persoon meteen je contactgegevens heeft. Hij krijgt op zijn beurt de vraag om zijn eigen data te delen, zodat die in jouw CRM terechtkomen. Ik zie de ONEcard als een gamechanger op vlak van networking tools, from business card to sales.” Dezelfde technologie is binnen de e-mail omgeving ook zonder de kaart bruikbaar.
Actief asset management: altijd controle over assets en voorraden
Asset management is voor veel bedrijven geen prioriteit. Nochtans levert het veel op: bedrijven die hun assets en voorraden goed beheren, beschikken over voldoende gegevens om risico’s in te schatten en bij te sturen. Uiteindelijk leidt dit tot een hoger rendement. Voor u als accountant is dit wellicht herkenbaar: een degelijk asset management vergemakkelijkt uw werk aanzienlijk.
Jan legt uit hoe 2Clixz helpt met actief asset management: “Wat wij bieden, is niet zomaar een lijst met assets. Ons asset management systeem beschikt over de gegevens van alle leveranciers en dienstverleners. Het digitaliseert ook de communicatie met hen en houdt alle wijzigingen en verplaatsingen bij. Hier kan ook een grondplan aan gekoppeld worden. Stel: je bestelt koffiepads voor vergaderzaal A, terwijl de koffiemachine gisteren verplaatst werd naar vergaderzaal B. Zonder degelijk asset management systeem zal de levering wellicht niet correct gebeuren, en dat leidt tot frustraties en tijdverlies. Met ons systeem is dat probleem van de baan. Ik zie dit vooral als een meerwaarde voor grote bedrijven, scholen en overheidsinstellingen. KMO’s met grote voorraden of veel toestellen kunnen er ook baat bij hebben.”
NOportal: problemen melden met 2 simpele clicks
Bestaande ‘ticketingsystemen’ zijn vaak log en complex, waardoor ze leiden tot frustraties of zelfs helemaal niet gebruikt worden. De NOportal van 2Clixz maakt het de gebruiker zo makkelijk mogelijk. “Via een app op de smartphone heb je de portal gewoon in je zak zitten. Moet er iets besteld worden of heb je een probleem met de printer? Via de app geef je dit eenvoudig door aan de juiste leverancier, die het probleem vervolgens snel oplost.”
Alle toestellen, diensten, leveranciers en serviceproviders zijn geïntegreerd in het systeem. Voor grote bedrijven gaat dit best samen met een asset management systeem. Die combinatie maakt komaf met lange procedures van tickets aanmaken, serienummers doorgeven enzovoort. Dit is niet enkel interessant voor de medewerkers van een bedrijf, maar ook voor de leveranciers. Zij krijgen nu minder telefoontjes via de helpdesk. En door de integratie met een Augmented Reality module kan een technieker vanop afstand een probleem bekijken en oplossen. Hierdoor moeten leveranciers minder de baan op, wat milieuvriendelijker is en een goede oplossing biedt voor het tekort aan personeel waar veel bedrijven mee te maken hebben.”
Denkt u dat uw klanten interesse kunnen hebben in een van de oplossingen van 2Clixz? Dan bieden we u aan om een gratis webinar te organiseren voor hen. Jan De Kesel licht met plezier de tools van 2Clixz toe en welke voordelen ze kunnen opleveren. Neem contact op voor meer info!