In twee clicks problemen oplossen

Met dit geautomatiseerd platform lossen medewerkers zelf in twee clicks problemen op kantoor of in productieomgevingen op

Onlangs was ik op de Bloovi Summit, waar ik Jan De Kesel ontmoette. Met 2Clixz biedt hij slimme en gebruiksvriendelijke software aan voor bedrijven om hun werking te automatiseren en te optimaliseren. Toen Jan mij hierover vertelde, wist ik meteen dat ik dit wilde delen met jullie. Als accountant doen jullie immers meer dan klanten bijstaan met boekhoudadvies. Jullie zijn ook een partner die hen tools en systemen aanreikt om verder te groeien en mooie resultaten te bereiken. 2Clixz heeft 3 oplossingen die aantonen dat digitaliseren niet zo complex is als vaak wordt gedacht, en waarvan ik denk dat ze interessant kunnen zijn voor jullie klanten. Ik laat Jan zelf vertellen hoe hij met 2Clixz het leven van ondernemers en hun medewerkers makkelijker maakt.

En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam.

Jan De Kesel heeft al veel jaren ervaring als ondernemer op zijn teller staan. In 1987 richtte hij een bedrijf op dat zich bezighield met de recyclage van toners en andere printeronderdelen. In de kantoormarkt waarin hij actief was, zag hij dat veel bedrijven moeilijkheden hadden met service en support. “Als de printer niet werkte, de airco niet draaide of het licht flikkerde op kantoor, moesten ze dit melden op een logge portal en daarna lang wachten op een antwoord. Dat leidde tot frustraties, met als gevolg dat de systemen vaak niet gebruikt werden. Ik zag in die problemen veel mogelijkheden voor automatisatie, wat altijd al mijn stokpaardje was”, vertelt Jan hierover.

Automatisering is de toekomst

Jan en zijn team begonnen te werken aan de ontwikkeling van een geautomatiseerd softwareplatform voor asset management. Met 2Clixz staat elke gebruiker van een bedrijf in verbinding met iedere collega, leverancier of dienstverlening. En dat met amper 2 clicks in een app – vandaar de naam. “Op die manier komt er tijd vrij voor de zaken die écht belangrijk zijn in de onderneming. Ik ben ervan overtuigd dat een toegankelijk samenwerkingsplatform bedrijven in uiteenlopende sectoren kan helpen om hun werking te optimaliseren en betere resultaten te bereiken. Momenteel ligt onze focus op kantooromgevingen, aangezien we daar de grootste meerwaarde kunnen realiseren. De struggles en frustraties zijn daar het meest aanwezig”, zegt Jan.

Al heel zijn carrière is Jan op zoek naar hoe dingen beter kunnen in een onderneming. Hij gelooft enorm in het toekomstpotentieel van 2Clixz: “Voor ondernemers die hun bedrijfsvoering willen optimaliseren en hun eigen leven én dat van hun medewerkers makkelijker willen maken, zijn onze CRMbooster, ons asset management systeem en onze NOportal zeer interessant.”

CRMbooster: alle gegevens op één plaats

Met een CRM-systeem kunnen bedrijven hun klantenbestand optimaliseren en de relaties met hun klanten onderhouden. Doordat alle gegevens gecentraliseerd zijn op één plaats, kunnen verkopers efficiënter werken. “Kleine bedrijven hebben vaak nog geen CRM, al dan niet geconnecteerd met het ERP- of boekhoudsysteem. Veel verkopers gebruiken een allegaartje van losse spreadsheets, werkdocumenten, agenda’s, notities… Ik noem dit ‘non-systemen’: er kruipt veel tijd in het bijhouden van deze informatie, die bovendien niet kan geraadpleegd worden door collega’s. Om nog maar te zwijgen van het probleem dat ontstaat wanneer een verkoper weggaat uit het bedrijf. Een CRM-systeem zie ik als een grote meerwaarde voor kleinere bedrijven. Zowel werkgevers als werknemers zijn er vragende partij voor.”

Een bijzondere ‘extra’ aan het CRM-systeem van 2Clixz is de ONEcard.

Bij grote bedrijven zit het probleem elders, meent Jan. “Zij hebben meestal wel een CRM-systeem, maar de verkopers willen er niet mee werken omdat het niet gebruiksvriendelijk is. Met onze CRMbooster maken we de belofte: dit is het CRM-systeem waarmee verkopers wél willen werken! Een voordeel is dat het geïntegreerd kan worden met bestaande CRM’s, bijvoorbeeld van het management.”

Met deze handige plastic business card moeten niet meer constant visitekaartjes geprint worden voor nieuwe mensen of als er gegevens veranderen. “De ONEcard is de ideale tool om gegevens van klanten en contacten, bijvoorbeeld tijdens klantenbezoeken en netwerkevents, meteen in het CRM-systeem te verwerken. Het is eenvoudig: bij een eerste ontmoeting wordt jouw kaart gescand, waardoor de andere persoon meteen je contactgegevens heeft. Hij krijgt op zijn beurt de vraag om zijn eigen data te delen, zodat die in jouw CRM terechtkomen. Ik zie de ONEcard als een gamechanger op vlak van networking tools, from business card to sales.” Dezelfde technologie is binnen de e-mail omgeving ook zonder de kaart bruikbaar.

Actief asset management: altijd controle over assets en voorraden

Asset management is voor veel bedrijven geen prioriteit. Nochtans levert het veel op: bedrijven die hun assets en voorraden goed beheren, beschikken over voldoende gegevens om risico’s in te schatten en bij te sturen. Uiteindelijk leidt dit tot een hoger rendement. Voor u als accountant is dit wellicht herkenbaar: een degelijk asset management vergemakkelijkt uw werk aanzienlijk.

Jan legt uit hoe 2Clixz helpt met actief asset management: “Wat wij bieden, is niet zomaar een lijst met assets. Ons asset management systeem beschikt over de gegevens van alle leveranciers en dienstverleners. Het digitaliseert ook de communicatie met hen en houdt alle wijzigingen en verplaatsingen bij. Hier kan ook een grondplan aan gekoppeld worden. Stel: je bestelt koffiepads voor vergaderzaal A, terwijl de koffiemachine gisteren verplaatst werd naar vergaderzaal B. Zonder degelijk asset management systeem zal de levering wellicht niet correct gebeuren, en dat leidt tot frustraties en tijdverlies. Met ons systeem is dat probleem van de baan. Ik zie dit vooral als een meerwaarde voor grote bedrijven, scholen en overheidsinstellingen. KMO’s met grote voorraden of veel toestellen kunnen er ook baat bij hebben.”

NOportal: problemen melden met 2 simpele clicks

Bestaande ‘ticketingsystemen’ zijn vaak log en complex, waardoor ze leiden tot frustraties of zelfs helemaal niet gebruikt worden. De NOportal van 2Clixz maakt het de gebruiker zo makkelijk mogelijk. “Via een app op de smartphone heb je de portal gewoon in je zak zitten. Moet er iets besteld worden of heb je een probleem met de printer? Via de app geef je dit eenvoudig door aan de juiste leverancier, die het probleem vervolgens snel oplost.”

Alle toestellen, diensten, leveranciers en serviceproviders zijn geïntegreerd in het systeem. Voor grote bedrijven gaat dit best samen met een asset management systeem. Die combinatie maakt komaf met lange procedures van tickets aanmaken, serienummers doorgeven enzovoort. Dit is niet enkel interessant voor de medewerkers van een bedrijf, maar ook voor de leveranciers. Zij krijgen nu minder telefoontjes via de helpdesk. En door de integratie met een Augmented Reality module kan een technieker vanop afstand een probleem bekijken en oplossen. Hierdoor moeten leveranciers minder de baan op, wat milieuvriendelijker is en een goede oplossing biedt voor het tekort aan personeel waar veel bedrijven mee te maken hebben.”

Denkt u dat uw klanten interesse kunnen hebben in een van de oplossingen van 2Clixz? Dan bieden we u aan om een gratis webinar te organiseren voor hen. Jan De Kesel licht met plezier de tools van 2Clixz toe en welke voordelen ze kunnen opleveren. Neem contact op voor meer info!

Lees verder op de site van 2Clixz

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

Meer dan een kwart kmo’s loopt jaarlijks minimaal 20.000 euro mis door oninbare facturen  

Belgische ondernemers hebben nog altijd te maken met facturen die te laat of nooit betaald worden, waardoor zij jaarlijk...

Bizzcontrol versterkt Accountants met AI

AI is alomtegenwoordig en transformeert onze manier van werken, net zoals het internet dat deed. Deze revolutionaire tec...

Benut je potentieel: rentabiliteitsrapportages voor accountants

Wat is de rentabiliteit van elke klant binnen jouw accountantskantoor? En hoe efficiënt werken medewerkers? Het antwoord...

Het wordt tijd om druk op de accountants te verlichten

Het aantal studenten dat afstudeerde in de richting ‘accountancy administration’1 is afgelopen jaar gestegen. Ondanks de...

Visma realiseert 2,5 miljard euro in ARR na solide Q2

Positief momentum houdt aan dankzij marktuitbreiding en winstgevende groei Visma behaalde in het tweede kwartaal van 202...

RFN viert 40 jaar aanwezigheid in Frankrijk en kondigt de opening aan van een derde site

RFN, de vertrouwde gids voor Belgische en Europese bedrijven en particulieren in Frankrijk, viert een mijlpaal van 40 ja...

België heeft deadline CSRD niet gehaald

België heeft de deadline voor de nieuwe Europese regelgeving voor groene rapportage door bedrijven niet gehaald. De wetg...

SBB Accountants & Adviseurs lanceert Ameleo

Met een nieuwe naam en huisstijl voor het vroegere ‘Transitie-Partners’ wil SBB Accountants & Adviseurs het aanbod r...

Tips voor slimmer taakbeheer in accountantskantoren

Met het groeien van je klantenbestand neemt de complexiteit van taakmanagement binnen je kantoor razendsnel toe. Hoe hou...

Patrick Boone nieuwe Chairman PwC België

In het kader van de geplande leiderschapswissel bij PwC België, gevestigd in Diegem, is Patrick Boone aangesteld als de ...

Hoe staat het met de digitalisering in Franstalig België? In gesprek met Accountant Cludts uit Wemmel: “Stilstaan is achteruitgaan"

Op een zonovergoten dag had AccountancyVandaag het genoegen om een interview met Anouk Cludts af te nemen over de boeien...

OECCBB daagt ITAA voor de rechter

Persbericht Reactie ITAA onderaan. Na meerdere pogingen tot verzoening, onbeantwoorde brieven en geannuleerde ontmoeting...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.