17/06/2022

Onze grootste troef? Het persoonlijk contact met de klant

VP Accountants & Belastingconsulenten, een kantoor in Keerbergen waar 4 vennoten en zeven dossierbeheerders werken, hecht enorm veel belang aan een vlotte communicatie en verschillende overlegmomenten met haar klanten. Op die manier leren ze de klant achter de onderneming beter kennen en kunnen ze gerichter strategisch advies geven.

Omdat het overgrote deel van de cliënten alle documenten regelmatig digitaal aanlevert, kan er ook erg snel geschakeld worden. Daarnaast zorgt dit ervoor dat de werkdruk kan gespreid worden en de piekmomenten tijdens de btw-periode worden afgezwakt.

Lees verder op de site van Xerius

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

 “Ik ben meer ontspannen en straal dat ook uit” – Frank Soenen over wat digitalisering doet voor een mens

Rust in het hoofd. En tijd voor ontspanning: eigen groenten en fruit kweken in z’n moestuin, en kippen houden. Voor Fran...

Wolters Kluwer lanceert Clearfacts Kyte om e-facturatie voor kmo’s te vereenvoudigen

Nieuwe softwaremodule helpt bedrijven met de digitale facturatieverplichting Wolters Kluwer Tax & Accounting (TAA) i...

“De klant verwacht snelle, correcte inzichten, en daarvoor heb je software nodig” – Lennert Coopman van Cobofisk

Acht jaar geleden stapte Lennert Coopman in de zaak van z’n vader Luc. Sindsdien bouwen ze Cobofisk in Aalter samen met ...

“Collega’s vroegen zelf om het te gebruiken” – Geert Schellekens over de kracht van Silverfin bij PwC

Geert Schellekens, partner bij PwC, noemt zichzelf een ‘early adopter’ van Silverfin. Hij bracht de tool mee naar PwC Be...

“Wie z’n kantoor runt als een bedrijf, is klaar voor de toekomst” (Tim Wynant)

De accountant wordt bedrijfsleider. Die shift ziet Tim Wynant van Meraki sinds een jaar of vijf. “Collega’s die hu...

Accountants en belastingadviseurs luiden de noodklok

Meer dan 1600 accountants en belastingadviseurs namen deel aan de jaarlijkse barometer van het ITAA.  Twee duidelijke tr...

De kracht van de Liantis-tool Bedrijfsleidersbeheer: klantengetuigenis Kantoor Dewulf

De tool Bedrijfsleiderbeheer van Liantis biedt accountants een eenvoudige en efficiënte manier om het loondossier van hu...

Managementrapportages: het fundament voor modern accountantsadvies

Als accountant ken je het belang van goed financieel inzicht als geen ander. Maar een degelijk opgestelde managementrapp...

Tim Wynant (Meraki) over 12 jaar digitalisering: “In het begin was het een gevecht”

Tim Wynant van Meraki noemt AdminPulse het kloppend hart van z’n kantoor. “Je merkt aan alles dat ze van een net, wit bl...

De impact van KYC op de antiwitwaswet: 5 misvattingen ontkracht

Compliance wordt steeds belangrijker voor accountants en ‘Know Your Customer’ speelt daarin een grote rol. KYC kent echt...

‘Practice what you preach’: een verfrissende kijk op duurzaamheid bij SBB

Bij SBB staat duurzaamheid centraal, zowel binnen het bedrijf als in de dienstverlening aan klanten. Sara Kelchtermans, ...

Mobiel boekhouden met de Yuki Assistant app

Hoe werkt mobiel boekhouden? Mobile accounting, oftewel mobiel boekhouden, vormt een van de belangrijkste trends en ontw...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.