Toekomstig succes ondernemers staat centraal: uitzicht begint met inzicht
Ondernemen is visie hebben. Zien waar een bedrijf heen moet groeien, voorbij nu. De stip op de horizon bepalen, en richting kiezen. Maar om die richting te bepalen, moet je als ondernemer eerst weten waar je staat. Kortom: uitzicht begint met inzicht. Het is de kernboodschap van de nieuwe merkcampagne van softwarebedrijf Exact, dat op schitterende wijze – letterlijk – laat zien dat reflecteren essentieel is voor toekomstig bedrijfssucces.
“Reflecteren is essentieel om je bedrijf te laten groeien”, vertelt Louise Meijer, Chief Marketing Officer van Exact. “Met dat gegeven spelen we in deze nieuwe campagne. We willen ondernemers, maar ook accountants en andere besluitvormers inspireren. Onze bedrijfssoftware geeft hun inzichten en helpt ze stappen te nemen voorbij de realiteit van vandaag. Met deze campagne willen we precies dat uitdragen: uitzicht begint met inzicht. Door jarenlange ervaring, continue innovatie en vertrouwen in de kracht van data is Exact een merk dat de ondernemer als geen ander begrijpt.”
De merkcampagne is een doorvertaling van de nieuwe merkpositionering die Exact onlangs introduceerde: groei voorbij nu. De campagne gaat niet over de oplossingen die Exact aanbiedt, maar toont de mentaliteit van de softwareontwikkelaar; klanten ontzorgen, een omgeving creëren waar collega’s goed tot hun recht komen en verantwoord ondernemen om positief bij te dragen aan het milieu en de maatschappij.
Spiegelen
In de nieuwe commercial staat reflecteren centraal. Die weerspiegeling komt letterlijk terug in het beeldmateriaal van de campagne. Een spiegel in de vorm van een caleidoscoop geeft van alle kanten perspectief en dient als metafoor voor reflectie en vooruitkijken. Een danseres vertolkt de ondernemer, neemt de kijkers in dynamische bewegingen mee in het verhaal en staat symbool voor de manier waarop de bedrijfssoftware van Exact ondernemen versoepelt.