04/07/2023

Partena Professional sluit de overname van EASYPAY GROUP officieel af

Vanaf nu maakt EASYPAY GROUP, de grootste Belgische familiale groep voor HR-oplossingen, officieel deel uit van Partena Professional. CEO’s Els Pareit en Bruno Ronsse hebben hiervoor de overname officieel afgerond. Met de overname kan deze versterkte dienstverlener ondersteuning voor de hele professionele carrière van werknemers bieden.

“Dankzij deze overname is onze groep nu in staat om iedereen die in België werkt te ondersteunen, in elke fase van een carrière of het leven van een bedrijf,” zegt Bruno Ronsse, CEO van Partena Professional.

Partena Professional, een toonaangevende dienstverlener op vlak  van HR voor alle professionals en ondernemers in België, kondigt vandaag aan dat het 100% van de aandelen van de familie Pareit in EASYPAY GROUP heeft overgenomen.

Het afsluiten van deze overeenkomst geeft Partena Professional de controle over de 25 entiteiten van EASYPAY GROUP, na de goedkeuring van de Belgische mededingingsautoriteit (BMA). Deze groep telt momenteel ongeveer 400 medewerkers die 23.000 werkgevers in België ondersteunen bij het loonbeheer van hun werknemers. 

Een integratie die beide partijen versterkt

Dankzij deze operatie versterkt Partena Professional haar aanwezigheid op de markt, in het bijzonder in Vlaanderen. Door de integratie van EASYPAY’s decennialange ervaring in software en innovatieve digitale oplossingen voor HR, wordt het een leider in het autonoom beheer van payroll- en personeelsbeheersystemen. Partena Professional kan zich nu nog beter profileren als complete aanbieder van HR-diensten voor elke professional: of je nu werknemer, zelfstandige, uitzendkracht, flexwerker, ambtenaar bent of meerdere van deze statuten tegelijk hebt.

EASYPAY GROUP wordt van zijn kant meegenomen in een omgeving gekenmerkt door groei, en dat terwijl er net een consolidatie van de markt aan de gang is. Zo zal de groep zijn expertise via het netwerk van Partena Professional kunnen toepassen op nieuwe segmenten, zoals starters en zelfstandigen. Daarnaast biedt Partena Professional de EASYPAY-groep toegang tot een erkend consultancycentrum.

De twee organisaties hebben een gelijkaardige cultuur op het vlak van innovatie en ondernemerschap. Daardoor gaan hun operationele diensten vlot geïntegreerd kunnen worden. Na de integratie van de activiteiten van EASYPAY GROUP schat Partena Professional 700.000 maandelijkse loonberekeningen te kunnen uitvoeren.

Gezien de groei en het aantal vacante functies in beide bedrijven, verwacht Partena Professional dat deze operatie geen negatieve impact zal hebben op de tewerkstelling. Deze overname volgt op een eerdere samenwerking tussen beide partijen in de uitzendsector in 2022.

Lees verder op de site van Partena Professional

Mis niets

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Mis niets! Schrijf je nu in voor de wekelijkse update over accountancy.

Volg ons op LinkedIn

— MAGAZINE

Gratis vakmagazine, voor de Belgische accountant

Lees ook...

De doorfacturering van kosten van spijzen en dranken: btw-aftrek of niet?

Bij doorfacturering van kosten van spijzen en dranken heeft degene die doorfactureert de mogelijkheid om de btw op de sp...

Van leerplatform naar allesomvattende strategische tool voor opleidingen

In een wereld waar de rol van de accountant snel verandert, volstaat een klassiek leerplatform niet langer. Opleiding en...

Overheidssubsidies voor cybersecurity: grijp de kans

Gelukkig beseft de overheid hoe belangrijk digitale veiligheid is. Daarom zijn er vandaag subsidies en ondersteuningsmaa...

Unfaire belastingboetes bij vergissing nu echt bijna verleden tijd

Nadat het principe al werd opgenomen in het nieuwe federaal regeerakkoord en later goedkeuring kreeg in eerste lezing in...

Private equity investeringen in Europese Accountancy

Een recente publicatie van Accountancy Europe werpt licht op de invloed van private equity-investeringen in de Europese ...

Sinacco en G&H sluiten zich aan bij Moore Belgium

Het West-Vlaamse kantoor Sinacco uit Zedelgem maakt sinds vorige week deel uit van Moore Belgium. Het is de start van  ‘...

De Bos|s aanpak: een antwoord op het tekort

De Belgische accountantswereld worstelt met een nijpend tekort aan gekwalificeerde medewerkers. Waar in Nederland en Eng...

Innovatie-aftrek in de vennootschapsbelasting 2025: wat verandert er?

De aangifte vennootschapsbelasting voor aanslagjaar 2025 brengt opnieuw enkele belangrijke wijzigingen met zich mee. Zo ...

StrateVision.fin bestaat vijf jaar, verhuist en breidt uit

Accountantskantoor StrateVision.fin bestaat op 1 juni 2025 exact vijf jaar. Het bedrijf verhuisde ook naar een groter pa...

Wat is het verschil tussen een Zwitsers bedrijf en een Zwitsers filiaal?

Bij een Zwitsers filiaal dient er geen aandelenkapitaal volstort te worden, omdat er geen Zwitserse vennootschap (juridi...

HLB Belgium treedt toe tot PIA Group 

Dankzij de instap van HLB Belgium behoren audit en assurance na Nederland nu ook in België tot het dienstenaanbod van PI...

De verhoging van maaltijdcheques naar 12 euro: wat moet je als accountant hierover weten?

Interview met Ben Broeckx, CEO Pluxee Een van de maatregelen in het federale regeerakkoord is de verhoging – inclu...

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.