De digitalisering grijpt om zich heen. Goede medewerkers worden schaarser. Klanten willen meer advies. De wereld verandert, en als accountant sta je er middenin. Hoe maak je opportuniteiten van de stijgende werkdruk, de consoliderende markt en de veranderende klantenbehoeftes? Dat verneem je tijdens de leerrijke opleiding “Balansmanagement voor accountants” van Jeroen Meens.
Jeroen kent je situatie door en door. Hij is medeoprichter van accountantskantoor Cynex, een kantoor dat in enkele jaren uitgroeide tot een toonaangevende speler met veertig medewerkers, en dat drie keer op rij werd genomineerd voor de Limburgse Trends Gazelles. Sinds eind 2019 legt Jeroen zich toe op het delen van zijn inzichten. Door zijn ervaring weet de expert wat werkt en – vooral – wat niet werkt, zodat je niet dezelfde fouten maakt en zo veel tijd en geld bespaart.
Vier antwoorden van Jeroen
Hoe kan je zogenaamde “non-billable tijd” – tijd die je dus niet kan factureren aan je klanten – toch optimaliseren?
Veel zaakvoerders worden een bottleneck in hun eigen kantoor.
Wat is de meest leerrijke vraag die je kan stellen aan je medewerkers?
Zoals het de vennoten gaat, zo gaat het de firma. Hoe krijg je alle vennoten op één lijn?