Dit profiel is voor 85% volledig
Digitaal kantoor

Umain Gent (Accountancy Service)

Brugsevaart 92, 9030 GENT

Ondernemen start altijd vanuit een passie. Jouw droom om het verschil te maken in de wereld. Bij accountancykantoor Umain is jouw ambitie onze drijfveer. Het kloppende hart achter de onderneming? Dat is wat ons écht interesseert. Wij willen weten welke businessvragen jou ‘s nachts wakker houden. Als sparringpartner begeleiden we je graag in alle stappen van jouw ondernemersverhaal. We staan altijd aan je zijde wanneer je belangrijke financiële knopen doorhakt. Daarvoor kan je letterlijk en figuurlijk rekenen op de expertise van 40 bedreven accountants en je persoonlijk aanspreekpunt binnen Umain.

Umain Gent (Accountancy Service) gebruikt deze applicaties
Accountants Academy

Accountants Academy

Accountants Academy is een uniek digitaal leerplatform, specifiek gecreëerd voor de vooruitstrevende accountant. Via ons leerplatform centraliseren we al onze kwalitatieve opleidingen (video, documenten, oefeningen, voorbeelden, templates, bijlagen, etc.) op 1 centrale plaats die gemakkelijk toegankelijk is voor iedere accountant. Je kiest zelf hoe, waar en wanneer je een opleiding wenst te volgen. Concreet bespaar je door het gebruik van ons leerplatform geld én tijd, alsook maakt het [Meer...]
Voor accountant
Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS en Admin-Consult verhogen de rentabiliteit van uw kantoor, geven u grip op uw administratie en helpen uw kantoor te groeien! Uitgebreid permanent dossier, kwaliteitstoetsing, anti-witwas, UBO, tijdsregistratie, facturatie, deadlines, documentbeheer, HRM, CRM,... Via verregaande samenwerkingen en connecties worden uw applicaties aan elkaar gekoppeld en wordt uw kantoorbeheer de spil van uw digitaal ecosysteem. [Meer...]
Voor accountant
akti

akti

Akti is een cloud-gebaseerd ERP op maat van de KMO. Dit omvat CRM, facturatie, voorraad- en interventiebeheer. Onze passie is administratie van KMO's te vereenvoudigen en hen bij te staan in de groei van hun bedrijf. [Meer...]
Voor ondernemer
Clearfacts

Clearfacts

Als gespecialiseerd samenwerkingsplatform voor de accountant en zijn klanten, integreert ClearFacts met meerdere boekhoudpakketten (WinBooks, Exact Online, Expert/M, Sage BOB, Adsolut en Wings). De focus ligt niet enkel op de boekhouder maar ook op de ondernemer. Een succesvol klantenportaal dient namelijk meerwaarde te bieden aan alle partijen. ClearFacts biedt 7 verschillende mogelijkheden om aankoop-, verkoopfacturen en documenten digitaal aan de boekhouder te bezorgen. Op de ontvangen fac [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
CodaBox (Coda, SODA, Voici, Voila, Caro)

CodaBox (Coda, SODA, Voici, Voila, Caro)

Versnel & vereenvoudig al je financiële processen Met CodaBox knoop je informatiestromen uit verschillende bronnen aan mekaar. Al je facturen, bankrekeningen en loondocumenten worden omgezet in bruikbare data… afgeleverd in de software van je keuze. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Comax Minfin

Comax Minfin

Alle documenten van MyMinfin automatisch en gestructureerd gedownload naar uw omgeving COMAX minfin zorgt ervoor dat alle documenten uit MyMinFin die u nodig heeft voor uw klanten automatisch en gestructureerd gedownload worden naar uw omgeving. Dit gebeurt dagelijks via automatische login op MyMinFin. De beschikbare documenten worden vervolgens gedownload en weggezet per klant en type document. Zo heeft u altijd deze documenten up to date in uw omgeving. Aansluitend kunnen er slimme acti [Meer...]
Voor accountant
EenvoudigFactureren

EenvoudigFactureren

EenvoudigFactureren is de online facturatieoplossing voor kleine ondernemingen Bent u op zoek naar een gebruiksvriendelijk online facturatieprogramma voor uw kmo of eenmanszaak? Ontdek dan de mogelijkheden van EenvoudigFactureren. Bij ons vindt u een handig programma om facturen te maken voor uw klanten. Ontdek het zelf en professionaliseer uw administratie op eenvoudige en doeltreffende wijze. [Meer...]
Voor ondernemer
Exact WinBooks

Exact WinBooks

Dankzij de interactieve online rapportering van WinBooks, communiceert u op overzichtelijke manier de cijfers van uw klanten. WinBooks View biedt een overzicht van de gezondheid van de activiteiten van elke onderneming. Zo wordt WinBooks een echte assistent die u de kerncijfers van elk bedrijf voorlegt. Een nieuwe manier om boekhoudresultaten in één oogopslag voor te stellen via visuele en dynamische dashboards met cijfergegevens. [Meer...]
Voor accountant
Instaclause

Instaclause

Juridische documenten opstellen is niet de kernactiviteit van de accountant, vaak ook niet de kernopleiding. Toch wordt dit (tot een bepaalde grens van waarde of complexiteit) steeds meer van de accountant verwacht. Met Instaclause maakt u contracten, verslaggeving en formulieren op. Geautomatiseerd, kwalitatief en telkens op maat van uw klant. Instaclause is een juridische onderneming die een technologisch pad bewandelt (en niet omgekeerd). Zij beschikt ook over een bereikbare juridische [Meer...]
Voor accountant
Silverfin

Silverfin

Silverfin connecteert met alle boekhoudpakketten. Hierdoor heb je alle financiële data steeds bij de hand, ongeacht welke bron. Wij automatiseren traditionele afsluit workflows en verhogen daardoor de efficiëntie, nauwkeurigheid en winstgevendheid van je kantoor. Vervolgens voorzien onze krachtige analyse- en reporting tools de data en inzichten die ervoor zorgen dat klanten jou als trusted advisor zien. [Meer...]
Voor accountant
Soda

Soda

Dematerialiseer uw sociale documenten [Meer...]
Voor accountant
Teamleader Focus

Teamleader Focus

Customer management, project management and invoicing in one handy tool. Teamleader Focus makes work easier for 11,000 SMEs. [Meer...]
Voor ondernemer
Yuki

Yuki

Document staat centraal, veel aandacht voor ondernemers standpunt, filosofie van real-time: alle dagen up-to date [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Nieuws van Umain Gent (Accountancy Service)

Het geheim achter stressvrij boekhouden? umain toont hoe

Meer tijd voor analyse en advies, minder frustratie en minder fouten. Dat zijn volgens umain, de voordelen van CodaBox. CodaBox haalt de digitale rekeninguittreksels op bij de bank van je klant, en laat ze gebruiksklaar achter in je boekhoudpakket.

Umain is de samenwerking van drie Oost-Vlaamse kantoren en telt een zestigtal medewerkers in Gent, Eeklo en Waarschoot. Bij twee van hen gaan we op de koffie: Angelo Pisonier en Gilles De Wolf.

Heren, wat doen jullie precies bij umain?

Angelo: “Ik ben er nu een tiental jaar aan de slag. Begonnen als stagiair heb ik me opgewerkt tot vennoot. M’n functies? Ondernemerscoach en accountancypartner.”

Gilles: “Ook ik ben bij Umain gestart als stagiair, drie jaar geleden. Op dit moment ben ik medior accountant.”

umain werkt al sinds 2014 met CodaBox. Wat doet de tool precies voor jullie?

Angelo: “Eenvoudig gezegd voert CodaBox automatisch de rekeninguittreksels van onze klanten in onze kantoorsoftware in. Uiteraard hebben die daarvoor eerst toestemming gegeven, bij volmacht. Het is dag en nacht verschil in vergelijking met hoe we het vroeger deden.”

Hoe verliep dat dan?

Angelo: “De klant moest z’n uittreksels bijhouden in zo’n boekje of een schoendoos en ons dat tijdig bezorgen. Altijd ontbrak er wel iets, en dat moesten we dan telkens opvragen. Zeer frustrerend, zowel voor ons als voor de klant. Wanneer we alleen de historiek kregen en niet de effectieve uittreksels, was het hopen dat het saldo op het einde van de rit klopte. Was dat niet zo, dan mocht je de hele boel overlopen op zoek naar dat ene typfoutje. Tijdrovend en frustrerend.”

Werken al jullie klanten met CodaBox?

Gilles: “Bijna allemaal. Nog enkele klanten – mensen die het al decennia zo gewoon zijn - bezorgen ons hun uittreksels in een boekje, maar we streven ernaar om iedereen mee in te krijgen in het digitale verhaal. Het overgrote deel van onze klanten is helemaal overtuigd. Als ze een nieuwe rekening hebben kloppen ze zelf aan bij ons om die ook via CodaBox te koppelen. Eén keer een volmacht geven en alles gaat automatisch en foutloos, ze hebben er geen omkijken meer naar. Gedaan met zelf rekeninguittreksels opvragen of downloaden, geen vragen meer van ons omdat er iets ontbreekt, geen zoekwerk en rompslomp.”

Wat is voor jullie het grootste voordeel?

Angelo: “Dat we onze klanten nog beter, sneller en efficiënter kunnen helpen. Het werk dat vroeger opging aan inputwerk kunnen we nu besteden aan analyse en advies. Onze kerntaken die veel waardevoller zijn. Ik herinner me dat die adviesfunctie tijdens de drukste periodes vroeger, bijvoorbeeld de btw-periode, grotendeels stillag. Er was simpelweg te veel manueel inputwerk. Maar de voordelen zitten lang niet alleen bij ons: ook voor de klant is dit pakken gebruiksvriendelijker en sneller.”

Gilles “Een voorbeeld. Gisteren belde een klant met de vraag hoeveel hij nog kon afhalen van z’n rekening. Vroeger was dat een heel werk: uitzoeken, uitrekenen en de klant terugbellen met het bedrag. Dankzij CodaBox kon ik dat meteen zien in z’n dossier en het tijdens het gesprek meegeven. De klant was meteen geholpen en het kostte mij amper tijd.”

Angelo: “Vóór CodaBox was het een gedoe om uittreksels te verwerken van horecazaken en anderen die met bancontact werken. Omdat je de commissie moet uitsplitsen. Met CodaBox stel je dat één keer in en gaat het vanzelf. En wanneer een klant overstapt van een andere boekhouder komen via CodaBox de rekeninguittreksels gewoon mee. Nog een voordeel: een controle verloopt veel vlotter. Vroeger ontbrak altijd wel een uittrekselboekje.”

Was het ingewikkeld om met CodaBox aan de slag te gaan?

Gilles: “Je moet even vertrouwd raken met de werking en de instellingen in je software. Bij een nieuw dossier investeer je wat tijd om alles goed te zetten, tijd die je daarna dubbel en dik terugwint.”

Angelo: "Zo bepalen wij hoe de CODA-bestanden ingelezen en verwerkt worden. In combinatie met de machine learning in onze software wordt automatisch afpunten van bedragen steeds performanter.”

Hoe past dit binnen de evoluties in de sector?

Angelo: “De digitale omslag is niet iets van morgen. Ze is vandaag volop bezig. Het tijdrovende inputwerk dat weinig meerwaarde oplevert, gaat eruit, volledig. De klant verwacht terecht een realtime boekhouding en dankzij tools als CodaBox kunnen we die leveren. Bijna elke bank is intussen mee met CodaBox. En elke nieuwe klant bij ons koppelen we via het systeem. Niemand die ermee werkt wil ooit nog terug naar vroeger.”

Via dit korte formulier ga je in een mum van tijd ook aan de slag met CodaBox.

01/08/2023

Fiscaal Kantoor Van De Voorde uit Eeklo maakt officieel deel uit van de Umain-familie!

De samenwerking tussen Gent en Eeklo bestaat eigenlijk al sinds 2020, maar krijgt nu dus een mooi kroonstuk 👑 . En daar profiteer jij van mee… Want met onze teamuitbreiding, komt ook een flinke kwaliteitsinjectie. Zo kan je altijd rekenen op het advies van legal experts, IT’ers, HR-managers en fanatieke fiscalisten, wanneer jij hier nood aan hebt 🧠

Kortom, een completere dienstverlening met nog steeds dezelfde persoonlijke aanpak waar ons kleine en fijne team voor staat 🤝

In 2014 nam Sylvie het kantoor waar ze 30 jaar geleden aan de slag ging over onder een nieuwe naam: Fiscaal Kantoor Van De Voorde. De ambitie was groot: evolueren van een paperbased werkplek naar een digitaal kantoor mét een klant- en mensgerichte aanpak als leidraad. Enkele jaren later volgde het partnership met Accountancy Service. Hierdoor konden we onze klanten een completere dienstverlening bieden, met alle voordelen van de persoonlijke service waar ons kleine en fijne team voor staat. Om nog beter op de noden van onze klanten en medewerkers in te spelen, verhuisden we in 2022 van ons kleinschalige bureau in de Stationstraat naar een modern kantoor op de Zeelaan.

15/09/2022

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.