Waar ben je naar op zoek?
Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.
Kleinhoefstraat 5/32, 2440 GEEL
Real-time boekhouding & up-to-date fiscaal advies
Fidan en Agron Shala, oprichters van Plutus Accountants & Advisors, kozen ervoor om hun accountantskantoor 100% digitaal te laten zijn. Daar hadden ze zeer sterke argumenten voor. Benieuwd?
We willen ons onderscheiden, maar we willen vooral het onze klanten makkelijker maken. Veel ondernemers zien hun boekhouding als een last: ze moeten documenten ergens klasseren en bewaren en die dan voor een bepaalde datum aan hun accountant bezorgen. Wij willen onze klanten helpen en dat gaat niet als je pas op het einde van een periode alle gegevens krijgt, want dan ben je nergens van op de hoogte.
Daarom willen wij met onze klanten interactief en op een transparante manier samenwerken. We moedigen ze aan om aankoopfacturen of kosten direct op te laden naar het portaal en binnen de 24u verwerken wij deze in hun boekhouding. Ze kunnen er ook hun verkoopfacturen in maken, deze kunnen door ons gemakkelijk opgevolgd worden.
Zeker voor een starter is het niet makkelijk om een verkoopfactuur te maken, vooral niet in complexe regelingen. Zelfs de kleinste onderneming komt tegenwoordig in aanraking met internationale verrichtingen, met verkopen aan het buitenland. Wij proberen onze klanten hier direct in bij te staan, dat gaat perfect via het portaal.
Ons concept is de klant begeleiden en de boekhouding in realtime bijwerken zodat de klanten steeds op de hoogte zijn van hun cijfers. Zo komen ze nooit voor verrassingen te staan. Wij kunnen alles mee opvolgen en ook op tijd mogelijke problemen detecteren, analyseren en eventueel corrigeren.
Voorjaar 2022, de broers Fidan en Agron Shala richten Plutus Accountants & Advisors op, een jong en ambitieus accountantskantoor. AdminPulse bezocht ze in hun flex office om te horen wat deze energieke accountants drijft. Dit is deel 1 van de reeks blog posts over starten met je eigen accountantskantoor.
We hebben altijd al met de gedachte gespeeld om samen een bedrijf te runnen.
In de praktijk zagen we ook een heleboel zaken die beter konden. Wij wilden met een ander concept komen. We vinden dat de nieuwe generatie accountants het imago van de ‘saaie boekhouder’ moet wegwerken. Een moderne en efficiënte aanpak van digitalisering, automatisering en realtime accounting is dus een must.
Veel boekhoudkantoren werken nog klassiek, gedreven door de deadlines van de aangiftes. Wat zie je dan in de praktijk? In de maand van de btw-aangifte moet er een inhaalbeweging gebeuren, alle documenten worden in één keer binnengehaald en verwerkt. Ontbreekt er nog iets, dan moet dat nog opgevraagd en verwerkt worden binnen die hele korte termijn.
In dit digitaal tijdperk moet dat toch allemaal veel makkelijker en transparanter kunnen?
We maken gebruik van cloud software en tools om transparant te kunnen samenwerken met de klant. We leiden onze klanten daarin ook op zodat ze hun documenten direct bezorgen in plaats van deze te bundelen en in grotere batches door te sturen. Zo verlagen wij onze werkdruk en de klant is er zeker van dat alles tijdig bezorgd werd. Minder kopzorgen dus. Ze kunnen ook hun verkoopfacturen in het portaal aanmaken, waardoor er een gedeelte van het inputwerk wegvalt voor ons. Dankzij dit realtime concept kunnen we alles gemakkelijk monitoren en kunnen we de klant bijstaan waar nodig.