Dit profiel is voor 85% volledig
Digitaal kantoor

liberoo Stabroek

Dorpsstraat 174-176, 2940 STABROEK

Bij liberoo worden we dus écht blij van cijfers. En krijgen we energie als we ondernemers kunnen ontzorgen met onze diensten. Zodat die ondernemer ook eens los van de cijfers durft te dromen. Voor bedrijf en familie. Samen weg van cijfers.

liberoo Stabroek gebruikt deze applicaties
Accounton

Accounton

Accounton helpt accountantskantoren bij het optimaliseren van hun meest stressvolle en tijdsintensieve processen, en geeft hen tijd terug om te focussen op wat echt telt. Zoekt u naar een oplossing om de PB aangifte te automatiseren? Om het binnenbrengen van nieuwe klanten bij uw kantoor te versnellen? Of om eenvoudig en efficiënt te voldoen aan de antiwitwas-wetgeving? Dan kan Accounton u hiermee helpen. [Meer...]
Voor accountant
Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS en Admin-Consult verhogen de rentabiliteit van uw kantoor, geven u grip op uw administratie en helpen uw kantoor te groeien! Uitgebreid permanent dossier, kwaliteitstoetsing, anti-witwas, UBO, tijdsregistratie, facturatie, deadlines, documentbeheer, HRM, CRM,... Via verregaande samenwerkingen en connecties worden uw applicaties aan elkaar gekoppeld en wordt uw kantoorbeheer de spil van uw digitaal ecosysteem. [Meer...]
Voor accountant
Billtobox (Banqup)

Billtobox (Banqup)

Billtobox voor accountants Een online platform dat de administratieve rompslomp tussen u en uw cliënten uit handen neemt, zodat u meer tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is, namelijk financieel advies geven. [Meer...]
Voor ondernemer
Elo
Voor ondernemer en accountant
HannaH

HannaH

[Meer...]
Voor accountant
Mollie

Mollie

Betalingen ontvangen was nog nooit zo makkelijk. Mollie helpt alle ondernemingen efficiënter te werken door een betrouwbare, maar makkelijk te gebruiken, betaaloplossing. [Meer...]
Voor ondernemer
MonKEY

MonKEY

Actuele en betrouwbare informatie nodig over een financieel topic of fiscaal vraagstuk' Dan is monKEY uw aangewezen zoekmachine. monKEY is de meest gespecialiseerde databank van België. Onze 150 experts laten dagelijks hun licht schijnen over diverse thema's, zoals boekhouding, voorheffingen, vennootschapsrecht, btw en fiscale wetgeving. [Meer...]
Voor accountant
Nitro sign (Connective)

Nitro sign (Connective)

[Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Silverfin

Silverfin

Silverfin connecteert met alle boekhoudpakketten. Hierdoor heb je alle financiële data steeds bij de hand, ongeacht welke bron. Wij automatiseren traditionele afsluit workflows en verhogen daardoor de efficiëntie, nauwkeurigheid en winstgevendheid van je kantoor. Vervolgens voorzien onze krachtige analyse- en reporting tools de data en inzichten die ervoor zorgen dat klanten jou als trusted advisor zien. [Meer...]
Voor accountant
Teamleader Focus

Teamleader Focus

Customer management, project management and invoicing in one handy tool. Teamleader Focus makes work easier for 11,000 SMEs. [Meer...]
Voor ondernemer
Unpaid

Unpaid

Onbetaalde facturen? De invordering van B2B-facturen hoeft niet duur of tijdrovend te zijn. Start je dossier hier online op en onze experts gaan meteen aan de slag. Wij recupereren de volledige factuur en alle kosten voor jou. Eenvoudig, snel en transparant. Onbetaalde facturen hebben een zware impact in de ondernemingswereld. Toch zien heel wat bedrijven er tegenop om de nodige juridische stappen te zetten om betaling af te dwingen. Unpaid heeft het hele proces geautomatiseerd en gebaseerd op [Meer...]
Voor ondernemer
Yuki

Yuki

Document staat centraal, veel aandacht voor ondernemers standpunt, filosofie van real-time: alle dagen up-to date [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Nieuws van liberoo Stabroek

Bert De Bie: “Heel veel kleine dossiers, dat vraagt om uniformiteit”.

Liberoo, het vroegere Groep Anthonissen, verenigt 18 accountancy kantoren en 170 medewerkers. Ze geven elke dag het beste van zichzelf voor kleine ondernemingen: bedrijven die 1 tot 5 VTE’s tewerkstellen. ‘Een bewuste keuze’, aldus CEO Bert De Bie, ‘die ingebakken zit in ons DNA.’ Dankzij sterke software kunnen Bert en co hun werkzaamheden gestroomlijnd en efficiënt laten verlopen. Een hoog goed, nu de instroom van vers boekhoudbloed moeizaam verloopt en de hele sector creatief moet omgaan met de schaarste aan arbeidskrachten.

‘Wanneer zijn wij beginnen werken met de software van Silverfin?’ opent Bert. ‘Ik moet even in mijn geheugen graven, want daarvoor moeten we een heel eind terug in de tijd. Nog in de tijd van Groep Anthonissen botsten we op de beperkingen van Excel, nochtans een fantastisch programma. Maar er slopen te makkelijk fouten in. Dat hebben we destijds ondervangen door de templates en processen van Silverfin in te voeren. Daardoor konden we in grote mate afscheid nemen van Excel. Idem voor de rapporteringen. Die deden wij van oudsher in Word, maar ook daar was de nood aan een grotere uniformiteit groot.’

Uniformiteit

De nood aan uniformiteit was een belangrijke drijfveer om te kijken naar Silverfin. ‘We wilden de workflow en processen van onze kantoren op elkaar afstemmen en bundelen. In de eerste plaats om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen’, vertelt Bert. ‘Als mensen ziek vallen, verlof nemen of vertrekken, is het wel zo handig dat we er binnen de groep dezelfde consistente manier van werken op nahouden. Het laat toe dat collega’s veel makkelijker dossiers van elkaar kunnen overnemen, wanneer de nood zich aandient. Je moet weten dat we vooral kleine ondernemingen bedienen. Het gaat, met andere woorden, over heel veel kleinere dossiers. We moeten ervoor zorgen dat onze mensen onderling zonder problemen kunnen schakelen en dat vraagt om uniformiteit.’

Bert De Bie, CEO van liberoo

Knipperlichtfunctie

‘Intussen gebruiken we ook geruime tijd de modules voor de vennootschapsbelasting en de jaarrekening’, vervolgt Bert. ‘AI hebben we nog niet aan boord gehaald, al zijn we intern wel aan het bekijken of we niet ook die stap moeten zetten. Ik heb de mogelijkheden gezien en de meerwaarde is onmiskenbaar. Ik denk dat wij nu vooral de kostenbatenanalyse moeten maken. Het is in ieder geval zo dat AI bijzonder ondersteunend kan werken. Bovendien heeft artificiële intelligentie een belangrijke knipperlichtfunctie. Ze zal veel sneller fouten detecteren. We moeten eerlijk zijn: er zijn weinig tools waar accountants zó enthousiast over zijn.’

‘Of het gebruik van efficiënte software ook meer ruimte laat voor persoonlijk contact? Natuurlijk wel. We voelen ook dat mensen weer meer nood hebben aan face to face overleg, nadat tijdens de coronaperiode alles online moest verlopen.’

Kennisdeling

Liberoo wil ook de komende jaren blijven groeien, zij het niet zozeer in type klanten, dan wel in aantal kantoren. ‘We blijven focussen op ondernemingen met 1 tot 5 voltijdse equivalenten. Eerder dan een kantoor te laten groeien, zullen we het net opsplitsen om nog meer de lokale kaart te trekken, nog dichter bij de klant te komen. Net daarom is uniformiteit en automatisering zo belangrijk. Kantoren die ons vervoegen, werken niet altijd met Silverfin. Dat wij dat wél doen, is voor hen vaak een extra argument om onder de vlag van liberoo te gaan varen. En… het eerste wat we dan doen, is inderdaad Silverfin implementeren. We hebben overigens een interne groep van key users. Per kantoor is één iemand ‘specialist’ en aanspreekpunt. Hij of zij overlegt met de andere key users tijdens online momenten en twee keer per jaar ook live. Als iemand vragen heeft, zullen we dus eerst die interne know how aanspreken. Pas als daar geen oplossing uitkomt, schakelen we het supportteam van Silverfin in. De feedback die we krijgen, wordt vervolgens intern neergelegd bij de key users. Zo doen we doorlopend aan kennisdeling. En dat werkt.’

Zelf ook aan de slag met Silverfin? Vraag hier je demo aan.

22/11/2023

ABF Kempen wordt liberoo Westerlo

ABF Kempen, opgericht in 2014, gaat vanaf 23 oktober 2023 verder als liberoo Westerlo door een samenwerking met liberoo. Luc Van Lommel, Karine Schellens en Dominique Pauwels zorgen samen met een team van 15 medewerkers dagelijks voor een optimale opvolging van elk dossier.

Het vertrouwde team blijft behouden en biedt dezelfde service. Door de samenwerking met liberoo kunnen klanten nu ook profiteren van een breder dienstenpakket. Liberoo, met CEO Bert De Bie (foto), staat al meer dan 40 jaar bekend om haar geïntegreerde aanpak voor kleinere ondernemingen.

19/10/2023

Fusie tussen liberoo IT en Nubila versterkt focus op IT-infrastructuur voor KMO’s

Liberoo IT en Nubila gaan op 1 september 2023 een strategische samenwerking aan om de IT-infrastructuur van kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) verder te verbeteren. De samengevoegde entiteiten zullen opereren onder de bestaande merknaam Nubila.

Liberoo IT, dat al jarenlang een sterke samenwerkingspartner van Nubila is, heeft expertise op verschillende gebieden zoals boekhouding, administratie, juridisch en verzekeringsadvies, en loon- en personeelsbeheer. Nubila is daarentegen sterk gespecialiseerd in het opzetten, onderhouden en beveiligen van IT-infrastructuren voor bedrijven.

De gecombineerde krachten zullen zich richten op het verlenen van diensten rondom telecommunicatie, security en IT-infrastructuur aan kmo's.

Tom Van den Keybus, zaakvoerder bij Liberoo, zegt: “Liberoo IT is altijd een cruciale pilaar binnen de Liberoo groep geweest. We zijn nu meer dan 40 jaar actief en onze IT-dienst heeft al een brede klantenkring binnen Liberoo opgebouwd. Deze fusie stelt ons in staat om een nog breder en meer geïntegreerd scala aan diensten aan te bieden voor alle zakelijke IT-behoeften van ondernemers. In deze tijden is een robuuste en veilige IT-infrastructuur essentieel voor bedrijven.”

Nubila legt de nadruk op moderne telefonieoplossingen en het ontwerp, de installatie en het beheer van IT-infrastructuren, of deze nu lokaal zijn of in de cloud. Ze bieden ook audit-, planning- en realisatiediensten voor het securitybeleid van bedrijven.

29/08/2023

Een nieuwe start: liberoo

Een dikke 40 jaar: zolang bestaat Groep Anthonissen al. Een tijdje later kwam daar ook KMO Team bij, ons zusterbedrijf dat ons dienstenaanbod gevoelig uitbreidde. En dat werkte decennialang. Toch kunnen we er niet omheen dat de wereld vandaag anders in elkaar zit dan in 1978. Als bedrijf is het zaak om mee te evolueren. En de eerste stappen in dat proces? Dat hoor je van CEO Bert De Bie en marketingspecialist Ellen Jelders.

04/10/2021

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.