Dit profiel is voor 85% volledig
Digitaal kantoor

liberoo Gent

Brusselsesteenweg 1, 9050 GENT

Bij liberoo worden we dus écht blij van cijfers. En krijgen we energie als we ondernemers kunnen ontzorgen met onze diensten. Zodat die ondernemer ook eens los van de cijfers durft te dromen. Voor bedrijf en familie. Samen weg van cijfers.

liberoo Gent gebruikt deze applicaties
Accounton

Accounton

Accounton helpt accountantskantoren bij het optimaliseren van hun meest stressvolle en tijdsintensieve processen, en geeft hen tijd terug om te focussen op wat echt telt. Zoekt u naar een oplossing om de PB aangifte te automatiseren? Om het binnenbrengen van nieuwe klanten bij uw kantoor te versnellen? Of om eenvoudig en efficiënt te voldoen aan de antiwitwas-wetgeving? Dan kan Accounton u hiermee helpen. [Meer...]
Voor accountant
Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS / Admin-Consult (AdminPulse)

Admin-IS en Admin-Consult verhogen de rentabiliteit van uw kantoor, geven u grip op uw administratie en helpen uw kantoor te groeien! Uitgebreid permanent dossier, kwaliteitstoetsing, anti-witwas, UBO, tijdsregistratie, facturatie, deadlines, documentbeheer, HRM, CRM,... Via verregaande samenwerkingen en connecties worden uw applicaties aan elkaar gekoppeld en wordt uw kantoorbeheer de spil van uw digitaal ecosysteem. [Meer...]
Voor accountant
Billtobox (Banqup)

Billtobox (Banqup)

Billtobox voor accountants Een online platform dat de administratieve rompslomp tussen u en uw cliënten uit handen neemt, zodat u meer tijd overhoudt voor wat echt belangrijk is, namelijk financieel advies geven. [Meer...]
Voor ondernemer
Comax Minfin

Comax Minfin

Alle documenten van MyMinfin automatisch en gestructureerd gedownload naar uw omgeving COMAX minfin zorgt ervoor dat alle documenten uit MyMinFin die u nodig heeft voor uw klanten automatisch en gestructureerd gedownload worden naar uw omgeving. Dit gebeurt dagelijks via automatische login op MyMinFin. De beschikbare documenten worden vervolgens gedownload en weggezet per klant en type document. Zo heeft u altijd deze documenten up to date in uw omgeving. Aansluitend kunnen er slimme acti [Meer...]
Voor accountant
Companyweb

Companyweb

Specialist op het vlak van bedrijfsinformatie in België. Deze databank geeft u toegang tot essentiële informatie zoals risico's, overlevingskansen, betalingscapaciteit, winstgevendheid, stabiliteit en andere sleutelfactoren van alle Belgische ondernemingen. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Deskflow

Deskflow

Cloud ERP voor ondernemingen [Meer...]
Voor ondernemer
Elo
Voor ondernemer en accountant
eStox

eStox

eStox, het beveiligde digitale effectenregister van uw bedrijf. Als ondernemer weet u dat een effectenregister een onmisbaar instrument is voor uw bedrijf. Het register komt van pas telkens de bestuurders en aandeelhouders moeten worden bijeengeroepen. Bijvoorbeeld bij de jaarlijkse algemene vergadering, maar ook bij een wijziging van de statuten of het doorvoeren van een kapitaalverhoging. Zonder dit register komt het beheer van uw bedrijf in het gedrang. Een dienst die u wordt aangeboden do [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Exact Online

Exact Online

Exact staat klaar voor ondernemend België Exact is de marktleider in business software in de Benelux. U kunt bij ons terecht voor de automatisering van boekhoud-, financiële, ERP-, HRM- en CRM-processen. Daarnaast bieden we specifieke sectoroplossingen. Met Exact heeft u grip op al uw bedrijfsprocessen. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Expert/M Plus

Expert/M Plus

Snel en efficiënt naar een geoptimaliseerde boekhouding. Ondernemers hebben een boekhouder nodig die met hen meedenkt over de financiële en fiscale strategie van hun bedrijf. Dankzij onze boekhoudpakketten krijgt u meer gedaan in minder tijd. U houdt dus meer tijd over om uw adviserende rol ten volle uit te oefenen. [Meer...]
Voor accountant
Fintrax

Fintrax

Digitale tools voor de Connected Accountant. Uitkeringstesten. Financieel Plan. Bedrijfswaardering [Meer...]
Voor accountant
HannaH

HannaH

[Meer...]
Voor accountant
iController - Billtrust

iController - Billtrust

Radicaal eenvoudiger debiteurenbeheer — zodat jij sneller betaald wordt Accounts receivable vertoont gebreken en vertrouwt op verouderde en inefficiënte processen die meestal handmatig en op papier uitgevoerd worden. Achterstallige betalingen en knelpunten bij de verwerking zorgen ervoor dat jouw bedrijf hiervoor opdraait. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Instaclause

Instaclause

Juridische documenten opstellen is niet de kernactiviteit van de accountant, vaak ook niet de kernopleiding. Toch wordt dit (tot een bepaalde grens van waarde of complexiteit) steeds meer van de accountant verwacht. Met Instaclause maakt u contracten, verslaggeving en formulieren op. Geautomatiseerd, kwalitatief en telkens op maat van uw klant. Instaclause is een juridische onderneming die een technologisch pad bewandelt (en niet omgekeerd). Zij beschikt ook over een bereikbare juridische [Meer...]
Voor accountant
Isabel 6

Isabel 6

B2B-betalingen zonder gedoe. Alle transacties via één multibancair platform. Gebruik de veilige online software van Isabel 6 en voer snel en eenvoudig transacties uit op al uw rekeningen, bij elke Isabel 6-partnerbank. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
itsme

itsme

itsme®, je digitale ID. Veilig inloggen, gegevens delen of tekenen, alleen nog met je gsm. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Liantis

Liantis

Hoe kan je het sociaal statuut van je klanten gemakkelijk beheren' Als partner-boekhouder en -accountant, is het My Liantis-platform jouw ruggensteun. Je bent constant op de hoogte van de financiële conditie van jouw klanten. Met behulp van handige filters zie je in één oogopslag wie de sociale bijdragen reeds betaalde, maar ook wie verhoogde, verminderde en zelfs achterstallige bijdragen heeft, of welke klant gebaat kan zijn met een fiscale optimalisatie zoals een VAPZ. My Liantis reikt je v [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Mollie

Mollie

Betalingen ontvangen was nog nooit zo makkelijk. Mollie helpt alle ondernemingen efficiënter te werken door een betrouwbare, maar makkelijk te gebruiken, betaaloplossing. [Meer...]
Voor ondernemer
My Xerius

My Xerius

My Xerius: een veilige plek voor de documenten over jouw aansluiting als zelfstandige In My Xerius verzamelen we alle documenten over jouw sociaal statuut als zelfstandige. Je vindt er je kwartaalafrekening en kan er je sociale bijdragen wijzigen. Wat betekent My Xerius voor jou? In één woord: geruststelling. Enkel jij hebt toegang tot jouw platform en kan je documenten bekijken. Bovendien ben je zeker dat wat je in My Xerius ziet ook effectief van Xerius afkomstig is. [Meer...]
Voor ondernemer
Nitro sign (Connective)

Nitro sign (Connective)

[Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Octopus

Octopus

“Octopus is één van de grootse aanbieders van boekhoudsoftware in België. We staan voor software met een gepassioneerd team, een persoonlijke service en betrokkenheid van bij de start. Zo zijn we ook als enige speler volledig in Belgische handen, waardoor deze markt meteen ook onze absolute prioriteit is en we sneller kunnen inspelen op nieuwe aanpassingen in de wetgeving. We zien het zelfs als een opportuniteit om het verschil te maken als een lokale en betrouwbare partner die dicht bij zi [Meer...]
Voor accountant
Officient

Officient

Officient zorgt ervoor dat bedrijven hun HR administratie efficiënter kunnen beheren. Met intuïtieve tools om HR taken sneller uit te voeren, een beter personeelsoverzicht en door het visualiseren van strategische inzichten. [Meer...]
Voor ondernemer
Peppol

Peppol

PEPPOL is a set of artifacts and specifications enabling cross-border eProcurement. [Meer...]
Voor ondernemer
SD Worx Payroll

SD Worx Payroll

Payroll: loonadministratie zonder zorgen voor je kmo. Payroll is de spil van onze Proxy Online-totaaloplossing waarmee je je belangrijkste personeelsprocessen automatiseert. Deze gebruiksvriendelijke webtoepassing staat garant voor een correcte loonberekening en een vlekkeloze personeelsadministratie. Bovendien bestaat Payroll in verschillende versies, zodat de toepassing meegroeit met je kmo. [Meer...]
Voor ondernemer
Silverfin

Silverfin

Silverfin connecteert met alle boekhoudpakketten. Hierdoor heb je alle financiële data steeds bij de hand, ongeacht welke bron. Wij automatiseren traditionele afsluit workflows en verhogen daardoor de efficiëntie, nauwkeurigheid en winstgevendheid van je kantoor. Vervolgens voorzien onze krachtige analyse- en reporting tools de data en inzichten die ervoor zorgen dat klanten jou als trusted advisor zien. [Meer...]
Voor accountant
TaxWin Expert & Praxis

TaxWin Expert & Praxis

TaxWin is de tweetalige online databank voor tax en accountancy: gebruiksvriendelijk, altijd up-to-date en vernieuwend. Want zo eenvoudig moet het leven zijn, ook uw professionele leven. TaxWin Expert biedt professionele oplossingen voor fiscalisten en experts. TaxWin Praxis bevat alle fiscale basisinformatie, actualiteit, tips, adviezen, oplossingen en hulpmiddelen op maat van accountants en bedrijven. Zo mist u geen enkele belastingbesparende opportuniteit. [Meer...]
Voor accountant
Teamleader Focus

Teamleader Focus

Customer management, project management and invoicing in one handy tool. Teamleader Focus makes work easier for 11,000 SMEs. [Meer...]
Voor ondernemer
Unpaid

Unpaid

Onbetaalde facturen? De invordering van B2B-facturen hoeft niet duur of tijdrovend te zijn. Start je dossier hier online op en onze experts gaan meteen aan de slag. Wij recupereren de volledige factuur en alle kosten voor jou. Eenvoudig, snel en transparant. Onbetaalde facturen hebben een zware impact in de ondernemingswereld. Toch zien heel wat bedrijven er tegenop om de nodige juridische stappen te zetten om betaling af te dwingen. Unpaid heeft het hele proces geautomatiseerd en gebaseerd op [Meer...]
Voor ondernemer
Wings Accounting Software

Wings Accounting Software

Met de beheerspakketten en boekhoudsoftware van Wings werkt u sneller, efficiënter en goedkoper. Naar keuze in de cloud op abonnementsbasis via Wings Online, of op de eigen server via aankoop van een licentie. Wat u ook kiest, meer dan 20 jaar expertise van dit stabiele software-team vindt u hier terug. Met een onberispelijke service en flexibele ondersteuning als kers op de taart. We zijn dan ook trots op onze klantenportefeuille die breed verspreid is over diverse sectoren. [Meer...]
Voor accountant
Yuki

Yuki

Document staat centraal, veel aandacht voor ondernemers standpunt, filosofie van real-time: alle dagen up-to date [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Nieuws van liberoo Gent

Bert De Bie: “Heel veel kleine dossiers, dat vraagt om uniformiteit”.

Liberoo, het vroegere Groep Anthonissen, verenigt 18 accountancy kantoren en 170 medewerkers. Ze geven elke dag het beste van zichzelf voor kleine ondernemingen: bedrijven die 1 tot 5 VTE’s tewerkstellen. ‘Een bewuste keuze’, aldus CEO Bert De Bie, ‘die ingebakken zit in ons DNA.’ Dankzij sterke software kunnen Bert en co hun werkzaamheden gestroomlijnd en efficiënt laten verlopen. Een hoog goed, nu de instroom van vers boekhoudbloed moeizaam verloopt en de hele sector creatief moet omgaan met de schaarste aan arbeidskrachten.

‘Wanneer zijn wij beginnen werken met de software van Silverfin?’ opent Bert. ‘Ik moet even in mijn geheugen graven, want daarvoor moeten we een heel eind terug in de tijd. Nog in de tijd van Groep Anthonissen botsten we op de beperkingen van Excel, nochtans een fantastisch programma. Maar er slopen te makkelijk fouten in. Dat hebben we destijds ondervangen door de templates en processen van Silverfin in te voeren. Daardoor konden we in grote mate afscheid nemen van Excel. Idem voor de rapporteringen. Die deden wij van oudsher in Word, maar ook daar was de nood aan een grotere uniformiteit groot.’

Uniformiteit

De nood aan uniformiteit was een belangrijke drijfveer om te kijken naar Silverfin. ‘We wilden de workflow en processen van onze kantoren op elkaar afstemmen en bundelen. In de eerste plaats om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen’, vertelt Bert. ‘Als mensen ziek vallen, verlof nemen of vertrekken, is het wel zo handig dat we er binnen de groep dezelfde consistente manier van werken op nahouden. Het laat toe dat collega’s veel makkelijker dossiers van elkaar kunnen overnemen, wanneer de nood zich aandient. Je moet weten dat we vooral kleine ondernemingen bedienen. Het gaat, met andere woorden, over heel veel kleinere dossiers. We moeten ervoor zorgen dat onze mensen onderling zonder problemen kunnen schakelen en dat vraagt om uniformiteit.’

Bert De Bie, CEO van liberoo

Knipperlichtfunctie

‘Intussen gebruiken we ook geruime tijd de modules voor de vennootschapsbelasting en de jaarrekening’, vervolgt Bert. ‘AI hebben we nog niet aan boord gehaald, al zijn we intern wel aan het bekijken of we niet ook die stap moeten zetten. Ik heb de mogelijkheden gezien en de meerwaarde is onmiskenbaar. Ik denk dat wij nu vooral de kostenbatenanalyse moeten maken. Het is in ieder geval zo dat AI bijzonder ondersteunend kan werken. Bovendien heeft artificiële intelligentie een belangrijke knipperlichtfunctie. Ze zal veel sneller fouten detecteren. We moeten eerlijk zijn: er zijn weinig tools waar accountants zó enthousiast over zijn.’

‘Of het gebruik van efficiënte software ook meer ruimte laat voor persoonlijk contact? Natuurlijk wel. We voelen ook dat mensen weer meer nood hebben aan face to face overleg, nadat tijdens de coronaperiode alles online moest verlopen.’

Kennisdeling

Liberoo wil ook de komende jaren blijven groeien, zij het niet zozeer in type klanten, dan wel in aantal kantoren. ‘We blijven focussen op ondernemingen met 1 tot 5 voltijdse equivalenten. Eerder dan een kantoor te laten groeien, zullen we het net opsplitsen om nog meer de lokale kaart te trekken, nog dichter bij de klant te komen. Net daarom is uniformiteit en automatisering zo belangrijk. Kantoren die ons vervoegen, werken niet altijd met Silverfin. Dat wij dat wél doen, is voor hen vaak een extra argument om onder de vlag van liberoo te gaan varen. En… het eerste wat we dan doen, is inderdaad Silverfin implementeren. We hebben overigens een interne groep van key users. Per kantoor is één iemand ‘specialist’ en aanspreekpunt. Hij of zij overlegt met de andere key users tijdens online momenten en twee keer per jaar ook live. Als iemand vragen heeft, zullen we dus eerst die interne know how aanspreken. Pas als daar geen oplossing uitkomt, schakelen we het supportteam van Silverfin in. De feedback die we krijgen, wordt vervolgens intern neergelegd bij de key users. Zo doen we doorlopend aan kennisdeling. En dat werkt.’

Zelf ook aan de slag met Silverfin? Vraag hier je demo aan.

22/11/2023

ABF Kempen wordt liberoo Westerlo

ABF Kempen, opgericht in 2014, gaat vanaf 23 oktober 2023 verder als liberoo Westerlo door een samenwerking met liberoo. Luc Van Lommel, Karine Schellens en Dominique Pauwels zorgen samen met een team van 15 medewerkers dagelijks voor een optimale opvolging van elk dossier.

Het vertrouwde team blijft behouden en biedt dezelfde service. Door de samenwerking met liberoo kunnen klanten nu ook profiteren van een breder dienstenpakket. Liberoo, met CEO Bert De Bie (foto), staat al meer dan 40 jaar bekend om haar geïntegreerde aanpak voor kleinere ondernemingen.

19/10/2023

Fusie tussen liberoo IT en Nubila versterkt focus op IT-infrastructuur voor KMO’s

Liberoo IT en Nubila gaan op 1 september 2023 een strategische samenwerking aan om de IT-infrastructuur van kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) verder te verbeteren. De samengevoegde entiteiten zullen opereren onder de bestaande merknaam Nubila.

Liberoo IT, dat al jarenlang een sterke samenwerkingspartner van Nubila is, heeft expertise op verschillende gebieden zoals boekhouding, administratie, juridisch en verzekeringsadvies, en loon- en personeelsbeheer. Nubila is daarentegen sterk gespecialiseerd in het opzetten, onderhouden en beveiligen van IT-infrastructuren voor bedrijven.

De gecombineerde krachten zullen zich richten op het verlenen van diensten rondom telecommunicatie, security en IT-infrastructuur aan kmo's.

Tom Van den Keybus, zaakvoerder bij Liberoo, zegt: “Liberoo IT is altijd een cruciale pilaar binnen de Liberoo groep geweest. We zijn nu meer dan 40 jaar actief en onze IT-dienst heeft al een brede klantenkring binnen Liberoo opgebouwd. Deze fusie stelt ons in staat om een nog breder en meer geïntegreerd scala aan diensten aan te bieden voor alle zakelijke IT-behoeften van ondernemers. In deze tijden is een robuuste en veilige IT-infrastructuur essentieel voor bedrijven.”

Nubila legt de nadruk op moderne telefonieoplossingen en het ontwerp, de installatie en het beheer van IT-infrastructuren, of deze nu lokaal zijn of in de cloud. Ze bieden ook audit-, planning- en realisatiediensten voor het securitybeleid van bedrijven.

29/08/2023

Een nieuwe start: liberoo

Een dikke 40 jaar: zolang bestaat Groep Anthonissen al. Een tijdje later kwam daar ook KMO Team bij, ons zusterbedrijf dat ons dienstenaanbod gevoelig uitbreidde. En dat werkte decennialang. Toch kunnen we er niet omheen dat de wereld vandaag anders in elkaar zit dan in 1978. Als bedrijf is het zaak om mee te evolueren. En de eerste stappen in dat proces? Dat hoor je van CEO Bert De Bie en marketingspecialist Ellen Jelders.

04/10/2021

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.