Jouw opinie naar accountants
AccountancyVandaag is hét onafhankelijke platform waar accountants nieuws, trends en andere ontwikkelingen in hun vakgebied ontdekken. Het bestaat uit deze drukbezochte website, een wekelijks nieuwsbrief, magazines, events, webinars, …
De content heeft ook een ruim publiek via de social media, in de eerste plaats de LinkedIn-pagina.
Momenteel breiden we het informatieaanbod verder uit, en gaan we starten met een periodieke column door een panel van experts. En zo komen we bij jou terecht. Jij houdt de vinger aan de pols, en je inzichten zouden zeker een meerwaarde zijn voor de accountants van vandaag en die van morgen.
What’s in it for you?
- een ruim bereik voor je inzichten onder een professioneel publiek
- de mogelijkheid om op die manier je eigen netwerk en contacten binnen dat publiek te verhogen (we vermelden je mailadres of LinkedIn-profiel onderaan de column zodat mensen je kunnen contacteren)
- een duidelijke vermelding van je organisatie (naam, website, logo)
- opname in de lijst van experten die regelmatig een column aanleveren
Intentie
De insteken en de inhoud zijn uiteraard vrij te kiezen door de auteurs, zolang ze relevant kunnen zijn voor de accountants en hun stiel, in de brede zin. Uitstapjes naar een aanleunend vakgebied, een actueel gegeven of nieuwsitem dat wordt besproken, een onderzoek of anekdote: het kan allemaal zolang het niet commercieel is.
Wat denk je ervan om je inzichten te delen met de Vlaamse accountants? Dat kan op wekelijkse, maandelijkse, … basis. Of af en toe of als de situatie zich voordoet.
Enkele tips bij het schrijven van jouw column
- Kies een onderwerp dat je passioneert: voor het schrijven van een boeiende column is het belangrijk om een onderwerp te kiezen waar je echt om geeft.
- Bepaal je precieze doelgroep: identificeer wie je publiek zal zijn: dat kan dé accountant zijn, maar jij weet als geen ander dat er vele nuances zijn, breng die gerust aan.
- Begin met een sterke introductie: je moet de aandacht van de lezer vanaf het begin vastgrijpen. Dit kan worden gedaan door een intrigerende vraag te stellen, een controversiële stelling te doen, of een boeiend verhaal te vertellen.
- Wees persoonlijk: een column moet je eigen unieke stem en perspectief weerspiegelen. Het is geen nieuwsbericht, dus voel je vrij om persoonlijke anekdotes te delen, je mening te geven, en emotie te tonen.
- Gebruik heldere en beknopte taal: vermijd complexe zinnen. Maak je zinnen kort en duidelijk.
- Onderbouw je argumenten: hoewel een column je mening weerspiegelt, moet je deze nog steeds onderbouwen met feiten, logica en voorbeelden.
- Schrijf met empathie: bedenk dat je lezers mensen zijn met hun eigen meningen en gevoelens. Wees respectvol, zelfs als je een controversieel onderwerp bespreekt.
- Eindig met een sterke conclusie: de afsluiting van je column moet even sterk zijn als je introductie. Het moet de lezer met iets om over na te denken achterlaten.
- Herzie en redigeer: schrijven is herzien. Zorg ervoor dat je je column meerdere keren doorleest en redigeert voordat je deze publiceert.
- Vraag om feedback: laat je column door anderen lezen (kan ook door Geert) voordat je deze publiceert.
Duurzaamheid als groeikans voor accountants: van lachertje tot opportuniteit
Toen ik anderhalf jaar geleden begon te communiceren over duurzaamheid als kans voor accountants, werd ik uitgelachen. &...
Brecht Buysschaert over zelfzorg, de basis van een sterke bedrijfscultuur
Zelfzorg: de clichés voorbij We horen het overal: “Zorg goed voor jezelf.” Maar hoe vaak doen we het écht? En eerlijk, i...
Trump en AI leiden beleggers naar Amerikaanse aandelen en Europese obligaties
De terugkeer van Donald Trump als president van de Verenigde Staten zet de toon voor het economische klimaat van 2025. B...
In balans
Opzij, opzij, opzij! Maak plaats, maak plaats, maak plaats! Wij hebben ongelooflijke haast! Velen onder u zullen d...
Een sector volop in beweging: hoe ziet Bart Van Coile (ITAA) het beroep van accountant evolueren?
In een vorig artikel (Bart Van Coile (ITAA) hoopvol over instroom nieuw accountancy-talent) gaf Bart Van Coile, voorzitt...
Hello AI, bye bye accountant? Het belang van purpose en menselijk inzicht in accountancy
De schrijfkriebels jeuken bijzonder hard met het derde ITAA-congres in het vooruitzicht! Terwijl de wereld zich blind st...
AccountancyVandaag
Een high-end ….
- Tekst 1
- Tekst 2
Stel je hier kandidaat en boek een korte kennismaking met Thomas of Koen voor alle details en antwoorden op je vragen.